Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

DRC från Vinunics guldklubb

Pontus

Medlem
En mindre SB-butik jag brukade jobba i så kom det alltid en flaska DRC per år typ.
Då levererades en flaska på en helt egen pall i gigantisk låda som sen var orimligt invaderat i en låda i lådan.
Synd att jag inte tog bild för att visa, men frågan är om inte mina oförstående kollegors miner var ännu bättre när de packade upp en flaska ur en helt egen pall och de trodde jag skämtade när jag berättade var det var de hade plockat upp 😆
Ni som hämtar ur eran allokering brukar ni få nån fin kommentar ifrån personalen?
Precis så fick jag min DRC. Fick en La Tache samma år, men den levererades i en påse :)
 

Hardolph

Medlem
En mindre SB-butik jag brukade jobba i så kom det alltid en flaska DRC per år typ.
Då levererades en flaska på en helt egen pall i gigantisk låda som sen var orimligt invaderat i en låda i lådan.
Synd att jag inte tog bild för att visa, men frågan är om inte mina oförstående kollegors miner var ännu bättre när de packade upp en flaska ur en helt egen pall och de trodde jag skämtade när jag berättade var det var de hade plockat upp 😆
Ni som hämtar ur eran allokering brukar ni få nån fin kommentar ifrån personalen?
Precis samma när det dök upp en i den lilla butiken jag jobbade ett år. En DRC av tyngre kaliber levererades till en annan butik i samma område. Då gick den interna chatt-tjänsten varm.
 

Petrus

Medlem
Så här kom min La Tâche för några år sedan. I år kom den väl inpackad och mer hanterbar i två mindre kartonger samt skyddsstrumpa runt själva flaskan. Gissar att VinUnic packar på samma sätt för alla ordrar. Kanske personal på vissa bolag packar upp för att klämma och känna lite på en DRC-flaska…

IMG_3828.jpeg
 

stevie22002

Medlem
Så här kom min La Tâche för några år sedan. I år kom den väl inpackad och mer hanterbar i två mindre kartonger samt skyddsstrumpa runt själva flaskan. Gissar att VinUnic packar på samma sätt för alla ordrar. Kanske personal på vissa bolag packar upp för att klämma och känna lite på en DRC-flaska…

Visa bifogad bild 32219
Jag har alltid fått mina flaskor i handen/påse, utan kartong eller annan lyxig förpackning. :)
 

stevie22002

Medlem
Haha fick faktiskt så när jag beställde Eche, de var så nyfikna att alla 3 som jobbade kom och skulle bära lådan med följdfrågor på det såklart.
Han bakom i kön med 2 stadiga långhylsor höll givetvis på att svimma av när kostnaden presenterades.
Haha, när jag hämtade ut min flaska förra året så trodde killen i kassan att det blivit något fel i systemet. En nolla för mycket. ”Är detta en flaska vin som du ska betala för?” frågade han. ;)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Så här kom min La Tâche för några år sedan. I år kom den väl inpackad och mer hanterbar i två mindre kartonger samt skyddsstrumpa runt själva flaskan. Gissar att VinUnic packar på samma sätt för alla ordrar. Kanske personal på vissa bolag packar upp för att klämma och känna lite på en DRC-flaska…

Visa bifogad bild 32219
Exakt så 😆
 
Toppen