This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
CH skrev:Vågar man köpa av en användare som precis registrerat sig och inte fått någon feedback ännu?
1CRU skrev:Jag skulle nog ha passat mig väldigt noga innan jag gjorde affärer med någon som är ny regestrerad.
Det är mycket fiffel med vin.
jag har själv presis blivit lurad på en försäljning av 5 st monton rotschild 82or som gick till England.
Flaskorna är borta och pengarna kommer jag alridg att få.
Det som gör mig så förbannad är att jag aldrig fick smaka på en av flaskorna.
1CRU skrev:Ja jag sålde till en engelsman i London, dock ej via ebay.
Han faxade över bevis på betalningen från en av englands största banker.
Nu visade sig att allt är ett stort bedrägeri.
Bankpapperen såg helt korrekta ut, till och med min bank tyckte att det så ok ut men det var bara en jävligt bra förfalskning.
Så håll ögonen öppna om ni ser 5 monton rotschilder 82 till salu, det kan vara mina.
Krug skrev:Comprende?
Förutsatt att de har med en avdelning för tegelsten då´rå.... ;DCH skrev:Man borde ju kunnat göra sig en hacka på dryckesauktionen utan problem, speciellt på 61an.
Sjödin skrev:Förutsatt att de har med en avdelning för tegelsten då´rå.... ;D
CH skrev:Krug Collection 1961 Slutpris 377 euro
Krug Clos du Mesnil 1996 Slutpris 352 euro
Väldigt låga priser och extremt lockande men jag avstod som sagt. Man borde ju kunnat göra sig en hacka på dryckesauktionen utan problem, speciellt på 61an.
vintjej skrev:Ang ebay, jag budar i princip aldrig på auktioner därinte PayPal finns som alternativ. PayPal erbjuder ju en egen försäkring som täcker ev varor som inte dyker upp eller är på annat sätt inte överrensstämmer med objektbeskrivningen.
Paypal Buyer Complaint Policy skrev:General. PayPal’s Buyer Complaint Policy covers goods that are purchased and not delivered, and goods purchased on eBay and paid by using PayPal that are “significantly not as described”. For payments relating to eBay transactions, this Policy may apply if the buyer complaint is ineligible for coverage under PayPal Buyer Protection. Buyer disputes must be filed within 45 days of the payment and, even if the buyer’s claim is justified, the buyer will receive a recovery only if there are funds in the seller’s account. RECOVERY OF YOUR CLAIM IS NOT GUARANTEED.
CH skrev:Jag försöker hålla mig till samma princip men om du läser villkoren på paypal så upptäcker man snabbt att den försäkringen kanske inte är lika omfattande som man tror.
Man kan med andra ord ha rätt till ersättning men inte få någon om säljaren inte har pengar på sitt Paypal konto.
vintjej skrev:Japp, men jag har fått full ersättning via deras försäkring två gånger och det är bättre än ingen "försäkring" alls.
Per Stade skrev:Som också diskuterades tidigare i tråden så skulle jag inte handla från
en säljare utan feed-back, som använder reklambilder eller liknande