Alltid Champagne....Beror på vad du dricker till?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Alltid Champagne....Beror på vad du dricker till?
Japp, och en slatt Bordeaux, såklart.Alltid Champagne....
Jag brukar köra en Kötträtt och vin utan vattenOm man face-plantar en vin-mat-combo (utan att vinet är defekt samtidigt som man inte har några fler olika viner) så är det ju ingenting att bekymra sig över bara det finns några olika rätter samt bordsvatten. Kör man bara en rätt samman med ett vin som inte gifter sig alls, så kan man ju alltid öppna en ny flaska eller dricka vatten till maten och klunka vinet efter vattnet.
Känns lite fattigt att bara köra ett vin och en rätt...
Är det någon som gör det?
På riktigt?
...och utan bordsvatten?
PrecisJag brukar köra en Kötträtt och vin utan vatten
Kan hålla med. Det är ju knappast ett stort problem att upptäcka en dålig kombo. Som sagt, svälja ner maten med vatten och dricka vinet efteråt är ALDRIG ett problem. Att dricka ett vin man inte uppskattar för att det anses passa till vald rätt, är avsevärt värre i så fall. Flera viner samtidigt är trevligast när det är möjligt...Om man face-plantar en vin-mat-combo (utan att vinet är defekt samtidigt som man inte har några fler olika viner) så är det ju ingenting att bekymra sig över bara det finns några olika rätter samt bordsvatten. Kör man bara en rätt samman med ett vin som inte gifter sig alls, så kan man ju alltid öppna en ny flaska eller dricka vatten till maten och klunka vinet efter vattnet.
Känns lite fattigt att bara köra ett vin och en rätt...
Är det någon som gör det?
På riktigt?
...och utan bordsvatten?
Det finns en tråd om korkskruvar - om nu själva öppnandet är vad som håller dig tillbaka?Flera viner samtidigt är trevligast när det är möjligt...
Jo, det finns ju det. Brukar dock hellre öppna färre av duglig kvalitet än många av sämre. Synd att bara behöva dricka Yellow Tail PN och Lat 42, liksom.Det finns en tråd om korkskruvar - om nu själva öppnandet är vad som håller dig tillbaka?
Visst kan man bli rätt dragen av tre flaskor vin, men det finns ju värre öden
Jag är en öppen bok... Särskilt efter lite Champagne... Du får pallra dit hit inför ett vininferno.Precis
Vi är ju lite olika.
Men vore oändligt trevligt utforska tillsammans med herrn
Tjing-pax för YTPN!Jo, det finns ju det. Brukar dock hellre öppna färre av duglig kvalitet än många av sämre. Synd att bara behöva dricka Yellow Tail PN och Lat 42, liksom.
Jag är också en öppen bok både före och efter både lite och ymnigt med Champagne.Jag är en öppen bok... Särskilt efter lite Champagne... Du får pallra dit hit inför ett vininferno.
Är det något jag vågar lova så är det att jag skall prova YTPN innan jag dör (om jag inte faller ihop i förtid, gud förbjude). För din skull så hoppas jag att det är intressant, då detta vin för alltid är förknippat med dig. YTPN har en tung filur att bära på sina axlar.Tjing-pax för YTPN!
Låter som en smått fantastisk flaska Napa Cab.1991 Newton Cabernet Sauvignon Unfiltered (93p)
Magnificent Napa Cab in its greatest stride. How we love the mature expressions of great wines like this one.
Only btl, perfectly timed.
Upon opening, it became evident the cork had leaked. Cork also broke upon extraction... However, luckily enough, the wine was pristine. Mature red, bricking color. (Incredibly much sludgelike sediment.)
Upon opening, filled kitchen and living room with beautiful, bold, mature CS notes.
*At restaurant:*
Nose offered unusual amounts of pleasure so I spent some time on it at the restaurant: Sumi ink, bing cherry, several herbal aromas and a richness that sums up all things great with perfectly mature reds.
In the mouth this is one of the richest sumi ink experiences to date. Mature, mellowing, with still M+ tannin as a perfect back bone. The M acids support the fruit well and all components are very well integrated. There is a slight unbalance from the overwhelming presence of sumi ink and slightly bitter tannins. The richness of the mature fruit, however, is well worth this little "inconvenience".
Still has some good years to offer, but can't expect this to walk up the hill anymore.
Wife: 92p.
At favorite La Rochelle in Akasaka (Tokyo)
Du kan ju alltid ha en karta Tuborg vid sidan avVisst, det borde ju funka på så vis, men blir det FANTASTISKT? Har en Dr Loosen Auslese 2006 liggandes. Är den värd att offra för exprimentet?
Det är GOTT!Är det något jag vågar lova så är det att jag skall prova YTPN innan jag dör (om jag inte faller ihop i förtid, gud förbjude). För din skull så hoppas jag att det är intressant, då detta vin för alltid är förknippat med dig. YTPN har en tung filur att bära på sina axlar.
Det finns många bra Napa Cabs. Tyvärr har priserna sprungit iväg där, så det blir mer och mer Priorat, Minervois och Cornas istället.Låter som en smått fantastisk flaska Napa Cab.