This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
anders skrev:Cohiba Siglo VI ('sex' för dem som inte har läst Asterix) är en stor men i mitt tycke mild kuban från det bolag som ofta räknas som det bästa. Jag tror att du klarar dig inom budget men skulle det gå över så tror jag att det inte är med så mycket. Och det är värt det...
Keen skrev:Tack. Får bli nästa gång. Hetsade iväg på lunchen för att köpa present, hämta smokingbyxor och passade på att köpa cigarrer. Blev 4 st Romeo Y Julieta Churchills. Kanske inte så millda men jag har rökt andra romeo y julieta och gillat dom
anders skrev:Cohiba Siglo VI ('sex' för dem som inte har läst Asterix) är en stor men i mitt tycke mild kuban från det bolag som ofta räknas som det bästa. Jag tror att du klarar dig inom budget men skulle det gå över så tror jag att det inte är med så mycket. Och det är värt det...
lepatrik skrev:Cohiba räknas nog inte som mild snarare medium-strong, Davidoff är en mer mild cigarr i så fall som passar en nybörjare bättre
Nä nu j.....vad är det nu för fel på AVO? Brukar med glädje och största njutning röka Intermezzo, skön cigarr!! (för mycket syra i Fleur de Passion 2000, ihålighet i AVO what next?)anders skrev:Joho, för en stor, brutal viking är den mild. ;D
Men du har rätt, jag var luddig i mitt svar. Vad jag menade var att den är mild för att vara kuban. Tilläggas kan att jag tycker den är för mild efter maten, jag föredrar något med lite mer tryck i då, typ Siglo III om vi ska hålla oss till samma familj. Siglo VI känns mer som en kontempleringsgarre för en filosofisk söndagseftermiddag.
Jag brukar faktiskt rekommendera kubaner även till nybörjare eftersom jag tycker att kubanerna generellt har en betydligt bättre fyllighet, många från andra länder upplever jag som ihåliga, om vi lånar en term från vinvärlden. Tog en AVO härom dagen som var precis sådan, inte så rolig...
anders skrev:Man kan nog utgå från att det inte var top of the line som slängdes med. Dock inte helt oävna saker, t ex Montecristo IV fanns med. Men annars var det mest de kommersiella märkena typ Davidoff, AVO etc.
Krug skrev:Fan vad ni håller på! Nu blir jag ju sugen på att prova på en garre igen, det är åratal sen sist och jag behöver verkligen en ny last...