This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Guayabera skrev:Launois Vintage Blanc de Blancs Brut 2004
Pierre Peters Cuvée Speciale Les Chétillons 2001
Någon som vet hur 2001 är som årgång? Har inte provat tidigare men killen i vinkällarbutiken sa att 2001 var bra för BdB så litade på det.
Elvis skrev:2001 var inte ett bra år i champagne
Men det finns fortsatt bra viner, David Leclarpart L'aportre 2001 är riktigt bra. Har inte druckit Pierre Peters 2001 dockGuayabera skrev:Hade det på känn, men tog en chansning. Tack för svaret Elvis.
Segolas skrev:Vieux Télégraphe 2007
Beaucastel 2006
Beaucastel 2007
Bollinger GA 1999
Inventering skulle jag tro.Guayabera skrev:Köpte också 3 PP 2001 genom bekant i Malmö eftersom SS inte gör några intern leveranser innan måndag på grund av någon byråkratisk anledning.
Guayabera skrev:Köpte också 3 PP 2001 genom bekant i Malmö eftersom SS inte gör några intern leveranser innan måndag på grund av någon byråkratisk anledning. Drack den på nyår, för 340 är den verkligen ett klipp. Det verkar som om PP nu släpper Cuvée Speciale i alla årgångar (någon som har pratat med dom angående detta?), kan ju bli intressanta vertikaler av det om inte annat.
shorepower skrev:Cuvée William Deutz Rosé 1999 samt Dom Ruinart 1998. Båda prissänkta på SS. Finns en del annat där priset är sänkt (Lanson 76 om man vill ha en mogen champagne på magnum).
Segolas skrev:NV Rosé från Både Bollinger o Laurent Perrier ser jag o jag har inte druckit någon av dom...
Är nån av dem värd en tur till bolaget i kylan?
Segolas skrev:NV Rosé från Både Bollinger o Laurent Perrier ser jag o jag har inte druckit någon av dom...
Är nån av dem värd en tur till bolaget i kylan?
shorepower skrev:Laurent Perrier har aldrig tillhört mina favorithus, Grand Siecle är bra men inte varit riktigt inponerad av deras standardchampagner. Bollinger Rosé, har tyvärr aldrig druckit den men tänkte nog prova nu när priset ligger på samma prisnivå som Gosset vilket kanske är min favorit vad gäller standardrosé. Så jag får återkomma om jag tycker den är bra eller inte. Tänkte inte dock snubbla i dörren och slå ner gamla tanter för att få tag i den. Du kan köpa den ca 100 kronor billigare utomlands vilket gör den fortsatt dyr i Sverige så ingen fyndstämpel.
shorepower skrev:Bollinger Rosé, har tyvärr aldrig druckit den men tänkte nog prova nu när priset ligger på samma
prisnivå som Gosset vilket kanske är min favorit vad gäller standardrosé.