This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Elvis skrev:Det var som när alla ville ha Selosse Rosé i höstas: ett intressant gruppbeteende här på finewines. ;D
Typiskt att Mèmoire de Vignes 2002-ruschen skulle börja precis efter att vinet tagit slut i beställningssortimentet bara.
Per Stade skrev:Vad har orsakat den?
Är det nåt som jag inte vet?
Mmm skrev:Hamnade också i SS -kvarn idag. Beställde en låda Barral 2007 den 23:e februari, men fick idag veta att den var slut. Kontaktade då leverantören som sa att den sålde slut den 3:e mars. Lite skumt att jag inte fick en låda kan man tycka - eller samlar SS ihop beställningarna och skickar en gång i veckan? Well, jag gråter inte floder över ett Languedocvin, men det hade nog varit mysigt att klunka på uteplatsen i sommar.
Guayabera skrev:Att lägga beställningar via telefon verkar enligt min erfarenhet totalt döfött. Har försökt 3 gånger. Vid två tillfällen hade beställningen kommit bort helt, den tredje gången hade beställning lagts av SS 3 veckor efter. Bäst verkar vara att inställa sig fysiskt hos SS då beställningen alltid verkar läggas i ens närvaro.
Guayabera skrev:Detta är väl ett typ exempel på hur service blir när det inte finns något slags vinstintresse i bilden (i alla fall inte för personal och management). Man får fan bättre service på hotellen i kommunist Kuba där pesonalen trots allt gör sig till lite i hopp om dricks.
Guayabera skrev:Mas de Boislauzon 2007
jcj49 skrev:Jag har ett par st liggandes som jag inte smakat på ännu. Har du smakat på dina? Omdöme?
;D ;D ;DMmm skrev:Kärnan i det hela är att SS skall bort. Jag hade gärna själv beställt vinet av leveratören, utan en helt massiv kedja av inkompetens och likgiltighet. Jag är övertygad om att om monopolet försvann idag - skulle 99% vara nöjda med det efter ett år. Umbala smakar lika bra på ICA.
Riktigt bra rött vin. Var köpte du dem?Segolas skrev:ett par Leoville Poyferre 2004
Har det senaste året lagt ca 15 beställningar via telefon. Ofta viner från Bristly,Clubamarone,Tryffelsvinet. Använder alltid SB i Kållered.Guayabera skrev:Att lägga beställningar via telefon verkar enligt min erfarenhet totalt döfött. Har försökt 3 gånger. Vid två tillfällen hade beställningen kommit bort helt, den tredje gången hade beställning lagts av SS 3 veckor efter. Bäst verkar vara att inställa sig fysiskt hos SS då beställningen alltid verkar läggas i ens närvaro.