This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
shorepower skrev:Bollinger Grande anneè 1999 på Arlanda. 669 kronor. Måste ha något när man kommer fram :
Stort tack, ska kolla det, min flickvän älskar att gå i vinbutiker ;D Eventuellt har jag transport av 6 flaskor Krug redan så vi får se om allt får plats.Per Stade skrev:Vet inte hur länge du kommer att vara i NY men är ganska säker på att du kommer att
hänga på det här forumet så fort du har landat
Såg att Sherry-Lehmann hade ett erbjudande på Krug Celebration 6 Pack: 4 flaskor GC och 2 flaskor 1996
för $995 vilket jag skulle beteckna som FYND!
Butiken ligger på 505 Park Avenue (vid 59:e gatan) vilket är 2 kvarter ifrån sydöstra hörnan på
Central Park (där The Plaza Hotel och Apple store på 5th Avenue ligger)
R.P skrev:Skulle ha tag i Krug -98 men hittade en 96a istället.
Elvis skrev:En låda Pussy King of the Pirates 2007.
Jag köpte en låda förut, via beställningssortimentet. Tycker det är bra och ett vin som har ganska brett spektrum. Lättdrucket men ändå lite struktur och stramhet, inget för syltfanatiker dock. Kanske lite högt pris för vad man får men namnet ger många roliga diskussionerCH skrev:Provat den? Vart köpte du den?
CH skrev:Provat den? Vart köpte du den?
Elvis skrev:Beställningssortimentet. Nej, jag har inte provat den än.
CH skrev:Jag hittade den efter shorepowers tips. Såg att de även släpper en chardonnay imorgon. Man kanske skulle beställa dem båda imorgon.
shorepower skrev:Har inte provat den men den fortsätter på samma namnstandard. Vinerna görs primärt för Pontus-resturangerna. Namnen kommer efter böcker så etiketten lär väl se ut något liknande det här
Tarlant QV Discobitch är samma som Tarlant Cuvée Louis. Mycket kompetent vin.CH skrev:Får väll erkänna att jag köper dem mest som en kul grej pga just namnen och etiketterna. Lite som när alla köpte QV discobitch.
De betingar ju ingen större kostnad och verkar ju vara ok smakmässigt.
shorepower skrev:Tarlant QV Discobitch är samma som Tarlant Cuvée Louis. Mycket kompetent vin.
Per Stade skrev:Beställde en låda Dog Point White Collection från nåt skumt Internetföretag på Malta.
Någon som hört talas om dom?
Vinerna skall vara utvalda av "vår kräsne sommelier Jimmy Forsman med många års
erfarenhet som sommelier och kock".
Undrar hur hans smak är?
Fick f.ö. hem en låda Daniel Crochet Sancerre från Franskabolaget SARL häromdagen.
Det var ju lite frågor om det här på forumet i veckan som gick.
Skall prova nu. Min fru orkar inte vänta.
shorepower skrev:Namnen kommer efter böcker så etiketten lär väl se ut något liknande det här