This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
SUPRA skrev:4 x Hermitage Selection Rouge 2007 (90322-01) - den hoppas jag mycket på. Han tyckte den var underprissatt och att odlarens brorsas viner kostade 1.500 kr flaskan - kan dock ha missuppfattat!
Jos skrev:SUPRA skrev:4 x Hermitage Selection Rouge 2007 (90322-01) - den hoppas jag mycket på. Han tyckte den var underprissatt och att odlarens brorsas viner kostade 1.500 kr flaskan - kan dock ha missuppfattat!
Brorsa..? Det är inte Chaves försök att mjölka ur namnet i den lägre prisklassen du hittat?
Så illa? Men det var väl Chaves Farconnet eller vad den heter? Hans "vanliga" Hermitage är ju the shit men det där är ju en "lågprissatsning". Och visserligen köper han ju in frukten men jag trodde ändå att det skulle vara en habil Hermitage... Inte bajsSUPRA skrev:Ja, du. Testade i helgen och jag har druckit bättre viner för de pengarna... Bajs.
Fick precis erbjudande att köpa samma producents toppvin från FRW. 2003an vill de ha 1 810 IB för. I runda slängar 25 000 SEK för en flaska Hermitage!SUPRA skrev:Den gick ner, men för de pengarna väntar jag mig mycket mer. Förhoppningsvis blir det bättre med lagring.
Är mest besviken då jag ville ha ett bra vin för direktkonsumption.
Måste vara felsatt pris.Jos skrev:Fick precis erbjudande att köpa samma producents toppvin från FRW. 2003an vill de ha 1 810 IB för. I runda slängar 25 000 SEK för en flaska Hermitage!SUPRA skrev:Den gick ner, men för de pengarna väntar jag mig mycket mer. Förhoppningsvis blir det bättre med lagring.
Är mest besviken då jag ville ha ett bra vin för direktkonsumption.
Jos skrev:Fick precis erbjudande att köpa samma producents toppvin från FRW. 2003an vill de ha 1 810 IB för. I runda slängar 25 000 SEK för en flaska Hermitage!
Har inte drucket Fevre men väl Raveneau. En Les Clos 08 lär ju få ligga ett tag innan den blir njutbarMmm skrev:Köpte några flaskor Fevre Chablis Les Clos 2008 på dansk auktion (450 kr flaskan). Har aldrig provat Fevre så det skall bli spännande. La Revue de Vin France listar Raveneau och Fevre som de enda chablisproducenterna med full pott (tre stjärnor).
Bubblaren skrev:Har ngn av er tips på inköp från det som just nu finns här: http://www.franskabolaget.com/kampanj.php
Funderar på Sancerren, är det nåe å ha? Eller ska jag satsa på annat?
Du får vänta till ikväll , ska prova lite. Det som jag tror är bra är Sancerren om man gillar den sorten. Barbarescon kan också vara nåt. Barolon för det priset är jag lite tveksam till. Vilmart är ju Vilmart och bra men du har väl en hel del skumpa redanBubblaren skrev:(tycker det ibland är knepigt att hitta lämplig tråd att matcha sitt ömne mot)
Har ngn av er tips på inköp från det som just nu finns här: http://www.franskabolaget.com/kampanj.php
De stänger strax luckan för inköp, men bara för denna gång.
Toppen du skall dit, det skulle jag också från början. Men datorn kärvade och jag måste reda ut mer jobb innan dagen är slut.shorepower skrev:Du får vänta till ikväll , ska prova lite. Det som jag tror är bra är Sancerren om man gillar den sorten. Barbarescon kan också vara nåt. Barolon för det priset är jag lite tveksam till. Vilmart är ju Vilmart och bra men du har väl en hel del skumpa redanBubblaren skrev:(tycker det ibland är knepigt att hitta lämplig tråd att matcha sitt ömne mot)
Har ngn av er tips på inköp från det som just nu finns här: http://www.franskabolaget.com/kampanj.php
De stänger strax luckan för inköp, men bara för denna gång.