Anders Landström
Medlem
SV: Era senaste vininköp.
Jag håller med dig här. 30.000 är mycket för en flaska vin. Marknadspris för denna ligger dock på runt 100.000 idag så någon kan göra en del pengar. La Tache känns som ett "bättre" köp som jag fått förmånen att dricka några gånger. DRC har jag endast fått ett smakprov på.
Rent "taktiskt" kanske jag skulle ha klickat Richebourg före Échézeaux men jag tycker att den sistnämnda levererar gott och är helt nöjd med den.
Webblanseringen är här
Lite priser på FRW Det går ju att köpa på andra ställen så bara en indikation. Priser i GBP och utan skatt
Tristanqx skrev:Försökte mig på en romanee conti men det var hopplöst.
Hade nog varit smartare att satsa på la tache då det fanns 24 flaskor av den.
Men det är hur som helst brutalt mycket pengar för en flaska vin.
Ni som druckit romanee conti eller la tache, är priset försvarbart?
Allaboda skrev:Grattis! Hur mycket under marknadspris låg de på?
chambertin skrev:Inte om du tycker att det är brutalt mycket pengar.
Det är som med alla andra lyxvaror ngt som man inte kan diskutera i termer som värt pengarna eller liknande. Antingen har man råd eller så har man inte.
Om jag ville lägga 30k på röd Bourgogne så skulle jag personligen aldrig prioritera 1 flaska Romanée-Conti framför att köpa 10, 15 eller 20 flaskor annan högklassig Bourgogne.
Har druckit La Tâche och Romanée-Conti vid några få tillfällen för drygt 20 år sedan och visst var det odiskutabelt helt fantastiska viner som inte lämnar ngt övrigt att önska för Bourgogne-älskaren.
Tyckte vid det enda tillfälle jag provade La Tâche jämte Romanée-Conti att La Tâche var snäppet bättre.
Hade vid det tillfället även Armand Rousseuas Clos St.Jacques och Clos de Bèze i glasen och jag valde då att köpa hela lådor av dom i stället för enstaka flaskor av DRC.
Jag håller med dig här. 30.000 är mycket för en flaska vin. Marknadspris för denna ligger dock på runt 100.000 idag så någon kan göra en del pengar. La Tache känns som ett "bättre" köp som jag fått förmånen att dricka några gånger. DRC har jag endast fått ett smakprov på.
Rent "taktiskt" kanske jag skulle ha klickat Richebourg före Échézeaux men jag tycker att den sistnämnda levererar gott och är helt nöjd med den.
Webblanseringen är här
Lite priser på FRW Det går ju att köpa på andra ställen så bara en indikation. Priser i GBP och utan skatt