This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vi hade egen bil. Ingen aning om pris att skicka.En generell fråga ang svaret från mmh. Hade ni bilen med er eller skickade ni hem flaskorna? 30 flaskor tar man ju inte gärna på flyget vad kostar det ca att skicka hem några lådor från besöket i området?
Varför inte det?30 flaskor tar man ju inte gärna på flyget
Varför inte det?
För att det bubblar, pyser och fräser?
Priset är nog inte problemet (ca 500 i svensk alkoholskatt och kanske lika mycket till dhl). Det är den osmidiga hanteringen vis-a-vis skatteverket som avskräcker.Enl fråga ang svaret från mmh. i bilen med er ellkade ni hem flaskorna? 30 flaskor tar man ju inte gärna på flyget vad kostar det ca att skicka hem några lådor från besöket i området?
Priset är nog inte problemet (ca 500 i svensk alkoholskatt och kanske lika mycket till dhl). Det är den osmidiga hanteringen vis-a-vis skatteverket som avskräcker.
Fram kommer det - punktskattelagen har tack och lov utrymme för att avsändaren missar att betala. (Men då åker man på den). Däremot ska man nog inte vara avsändare själv (om man inte dubbelkollar lagtexten först).Du tänker så..
Själv hade jag inte riktigt tänkt tanken på att blanda in dem.. Skickar jag själv som privatperson och "tar chansen" så hoppas jag att allt kommer fram så som jag gjort med tex whisky från GB..
Som guldmedlem i Eurobonus kan man numer ta med sig tre lådor vin då man flyger.Och kostar..(skulle jag tro..)