This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Blame Canada...Sitter tyvärr i möte med Kanada från 18.00 så tvekar på att jag hinner över! =(
Tack själv! Så det blev inte bara ett glas till?Tack för igår, lagom småseg idag.
@thunberg och jag öppnade med tre blinda röda. Alltid kul att få käka Humble PieVad blev det? =)
Nope, det blev några till.Tack själv! Så det blev inte bara ett glas till?
Först 3 röda blint, som jag och @Larseman satt och funderade på. Gick ok, inte mer.Vad blev det? =)
Lustigt, mina Zin-vibbar kom inte så mycket från russin/torkad frukt (vilket jag inte kände av så mycket på de små sniffar jag tog) som av en ganska riklig blommighet (kan inte riktigt placera den men typ viol/blåklint) som jag ofta hittar i lite bättre Zinnar (och förvisso, även i C9dP). Ingen annan som hittade?Tredje glaset; Inte så kul. Skitig och fadd doft med ont om frukt. Kändes som en flaska som har stått öppen några dagar i kylen (vilket naturligtvis kan vara fallet på en vinbar). Thunberg inledde i Rhone, medan jag var fullständigt lost. @gece assisterade med tipset Zinfandel vilket kanske inte var alldeles tokigt med tanke på en del vibbar av russin och annan torkad frukt. Thunberg drog sig sedan söderut mot Languedoc och vi enades om Grenache. Jag ville dock placera vinet i Priorat, mest för att komma med något eget.
Lustigt, mina Zin-vibbar kom inte så mycket från russin/torkad frukt (vilket jag inte kände av så mycket på de små sniffar jag tog) som av en ganska riklig blommighet (kan inte riktigt placera den men typ viol/blåklint) som jag ofta hittar i lite bättre Zinnar (och förvisso, även i C9dP). Ingen annan som hittade?
Själv körde jag vitt (oblint, blir mycket lättare så):
2012 Maison Fernand & Laurent Pillot Chassagne-Montrachet 1er Cru Champgains är hårdfatad sådär att det nästan börjar osa lite bränt om den... men bara nästan, det håller sig precis under gränsen och eken sitter ganska bra ihop med den rätt fina, svala frukten under. Guilty pleasure-gott.
2013 Lynmar Estate Russian River Chardonnay blir en intressant kontrast till föregående vin. Frukten är mer tropisk åt mango/ananas-hållet (som förväntat), men här har vi en klart mer återhållsam, eller ska vi säga elegant?, fathantering. Gillas.
2014 Wittmann Kirchspiel Riesling Großes Gewächs som kom därefter reflekterade jag inte över så värst mycket, men den satt fint till "Räksmörgås Grand Cru".
Bra kväll, måste göras om i framtiden!
Jag hakar, om jag får!Och innan man vet ordet av är det dags för säsongsavslutning igen. Imorgon kl 17 sätter iaf jag igång!
Kom och drick!Jag hakar, om jag får!