This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Elvis skrev:Det är för lite godisprat här i forumet så jag väcker liv i den här tråden igen.
Jag upptäckte i måndags på Arlanda att de säljer Valrhona mjölkchokladkakor för bara 35 kr! Det är ett väldigt bra pris (antagligen det enda godis man kan säga det om på Arlanda) och perfekt flygplansgodis.
Valrhona, Michel Cluizel och Bonnat m.fl. är däremot rätt högt prissatta på hemmaplan, dvs. i Frankrike. Sett ur det perspektivet är priserna på diverse flygplatsbutiker riktigt bra. Jag brukar alltid köpa ett gäng Valrhonakakor när jag flyger från Landvetter.anders skrev:Det är standardpris i Tyskland. Valrhona är krimimellt prissatt i Sverige. Jag vet inte hur många kilo jag burit hem genom åren men det är åtskilliga. Vi klagar frekvent på bolaget men är det någon som skulle ha smörj är det importören av Valrhona (Arvid Nordquist?).
Du kan få låna mitt Elvis.Håkan skrev:Anders, detta gäller väl även annat än Choklad tex Riedelglas, franska ostar (en fransk gästforskare jag jobbade med för några år sedan blev sjukt glad när han såg att sin favoritmunster i en ostaffär, men fick något mörkt i blicken när han insåg vad den kostade, hemma hos honom kostade den som Allerum präst).
Elvis, Martin Olsson har Valrhona hyfsat billigt ca 30 kr per kaka. Nån i din bekantskapskrets torde ha kort.
Krug skrev:Av någon anledning har jag å det sistone snöat in totalt på Skittles. Underbart godis.