Personligen tror jag att reklamen skulle övergå i en mycket större utsträckning i butikernas reklamblad om det inte skulle lagstadgas emot det på något sätt (vilket skulle vara konstigt, men inget förvånar mig i Sverige). Det skulle också vara bättre i ett folkhälsoperspektiv med vin i reklamblad eftersom vin förknippas mer som något tillsammans med mat istället för som en enskild produkt som bara lyfter fram alkohol som det är i dagens läge när man ser en annons. Självklart skulle det fortfarande finnas kvar tidningsreklam för Lill-Babs, Ernst, Amelia Adamo med mera, men mindre eftersom exakt samma viner inte kommer finnas i olika butikskedjor på samma sätt som nu när det bara är en butikskedja som marknadsför allt vin och kampen om att få sina produkter att kvala in i BAS-sortimentet blir mindre eller att gå från BS till ordinarie sortiment.
Jag ser fram emot vin i kombination med materbjudanden då det bidrar till en sundare syn på alkohol som en måltidsdryck.
Visa bifogad bild 1495