Mattias Schyberg
Administratör
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag tycker att det fasta sortimentet borde bytas oftare, vilket skulle innebära att det skulle passa bäst att kalla det för "det temporära sortimentet".Jag är mest fascinerad över termen "fast sortiment". Om det introduceras 79 nyheter i det så antar jag att ungefär lika många produkter kastas ut? D.v.s. det är inte så alldeles "fast"... Det som många envisas med att kalla "fast anställning" heter ju formellt tillsvidareanställning, men i genomsnitt varar en sådan anställning nog längre än en listning i det fasta sortimentet.
Jupp, ut med alla boxar, all Amarone, allt från Sydafrika o.s.v....Jag tycker att det fasta sortimentet borde bytas oftare, vilket skulle innebära att det skulle passa bäst att kalla det för "det temporära sortimentet".
Vi vill ha mångfald inte trångsynthet, men visst, boxarna kan gärna få försvinna.Jupp, ut med alla boxar, all Amarone, allt från Sydafrika o.s.v....
nja inte riktigt, så fort en vara inte säljer tillräckligt bra så kastas den ur det fasta sortimentet, men de har du säkert bättre koll på än migJag är mest fascinerad över termen "fast sortiment". Om det introduceras 79 nyheter i det så antar jag att ungefär lika många produkter kastas ut? D.v.s. det är inte så alldeles "fast"... Det som många envisas med att kalla "fast anställning" heter ju formellt tillsvidareanställning, men i genomsnitt varar en sådan anställning nog längre än en listning i det fasta sortimentet.
Jag är helt övertygad om att smarta affärsmän märker snabbt om något säljer som smör utan att kvaliteten behöver vara på topp. I det läget är det ju såklart trevligt om man kan dubblera skörden och likaså inkomsten, för i Sverige så säljer ju allt som kommuniceras Ripasso/Amarone/Appassimento ändå.De kanske blivit snålare med extraskalen, ren Corvina är ju ganska blek för det mesta.
Jag har nämligen upplevt samma sak när vänner bjuder på en bra Ripasso som minsann fått x stjärnor/plus/getingar/fyrtorn. Förr var det ett ganska fylligt vin med restsötma, numera är det ett mer blaskit vin med samma restsötma. Kan det möjligen vara så att ökad produktion av Ripasso gör att samma mängd skal skall räcka till mer vin?
Kan det möjligen vara så att ökad produktion av Ripasso gör att samma mängd skal skall räcka till mer vin?