SV: Film!
En jättebesvikelse om man läst boken, men så är det ofta.
SUPRA skrev:American Psyco ;D
En jättebesvikelse om man läst boken, men så är det ofta.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
SUPRA skrev:American Psyco ;D
Nåväl, för att vara rättvis mot filmskaparna så måste det väl sägas att de som läst en bok och gillat den mycket alltid har sjukt uppskruvade förväntningar på filmatiseringar som nästan aldrig går att leva upp till. Man skapar ju sig en egen bild av saker i boken, och det är ju själva grejen med boken som medium. Filmens bild kommer aldrig riktigt stämma med ens egen, och kommer kanske inte heller lägga tonvikt vid samma saker som man själv tyckte var viktigast i boken. Så jag säger att det nog är en näst intill omöjlig uppgift att göra en filmatisering utan att göra stora delar av fan-skaran besvikna.R.P skrev:En jättebesvikelse om man läst boken, men så är det ofta.
Krug skrev:Abba dokumentär eller?
Ja, svensk film är inte mycket att hurra för. Jag ser det i stort sett aldrig och om det blir någon gång är det mest för att jag blivit påputtad det. Och Persbrandt är, som du säger, en bra skådis som är med i ointressanta filmer.Keen skrev:Jag ser nästan aldrig på svensk film, då jag som Jos, tycker de i stort sett är usla. Persbrandt är en väl bra skådis, men de filmer han är med i är inga jag är intresserad av att se. Har hört bra saker om Låt den rätte komma in, men då den kombinerar de två sakerna jag avskyr mest i film, att den är svensk och fylld med barnskådisar, så vette fan. Men blir väl till att se den nån gång.
Annars är några favoriter:
Dark Knight & Batman Begins
No Country for Old Men
Super Troopers
The Usual Suspects
Taken var grym också
Fyfan, noll fantasi nu så det är allt jag kommer på.
ABBAs låt heter "Super Trouper", inte "Super Trooper". Dock, det kunde ju varit felstavat, så jag antar att frågan inte var helt obefogad. Har ej sett filmen, förresten.Krug skrev:Abba dokumentär eller?
Darth Angelus skrev:ABBAs låt heter "Super Trouper", inte "Super Trooper". Dock, det kunde ju varit felstavat.
Darth Angelus skrev:Eller så? Det är två helt olika ord. Punkt slut. Men "Super Trooper" kunde ändå varit en felstavning av "Super Trooper" från din sida, även om nu så inte var fallet.
Den absolut bästa komedien förövrigt, är denna:Keen skrev:
El burro grande skrev:Den absolut bästa komedien förövrigt, är denna:
http://www.imdb.com/title/tt0274518/
Du kommer märka att jag är lite smårolig ibland!Keen skrev:Hehe, lite roligt skrivet! Men jag förstår vad du menar
Keen skrev:
CH skrev:Tror fortfarande att du mörkar och att det var denna du menade:
http://www.imdb.com/title/tt0455793/
Keen skrev:din mamma!