This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Gött! då syns vi då!Uppdatering och en kul sådan.
NV Brut Réserve (Magnum) 155 kr
NV Réserve Privée Mis en Cave en 1987 (Jeroboam) 325 kr
2005 Brut Millésime 195 kr
1995 Blanc des Millenaires 345 kr
Allt serveras i 15cl portioner. För de av er som inte druckit 1987 Mise en Cave ännu, på lördag är det troligen en av de sista chanserna att göra det. Tycker personligen det är en av de största champagneupplevelserna på ganska länge men bäst är väl om ni dömer själv.
Glöm inte att säga hej när ni kommer.
Kul att du kommer. Förstod av @johan1279 att du skulle prioritera om vi slet upp en Mise en CaveGött! då syns vi då!
Har ingen möjlighet att komma dit. Men ser fram emot att läsa din sammanfattning om kvällen!
Gillade den förra
Nu måste man ju ta sig dit med de sista slantarna innan lön!
Men vad fan... vad du ska krångla till det @Anders Landström
Hm, ska se vad jag kan göra.. men det ser mörkt ut.
En portion -87 Mis en Cave från dubbelmagnum? Kanske att en gnällspik måste möblera om schemat lite...
Självklart! barn fyller ju ändå år fler gånger...Kul att du kommer. Förstod av @johan1279 att du skulle prioritera om vi slet upp en Mise en Cave
Ska göra mitt bästa
Kul, ser fram emot ditt besök
Det finns alltid lösningar. Ta med fulgroggsgänget och börja med en magnum Charles Heidsieck istället.
Kan inte missas
nu har vi ju bestämt att du kommer - ingen återvändoSjälvklart! barn fyller ju ändå år fler gånger...
Det finns en lillchans att jag dyker upp med min gubbe på några glas bubbel.
Jag ska dit en sväng innan Jimmys Djuret-grej, verkar ha fått med Fredrik på ett glas också innan han ska till Lilla Ego. Det var iofs igår, får se hur tuff han är idag.En portion -87 Mis en Cave från dubbelmagnum? Kanske att en gnällspik måste möblera om schemat lite...
Djuret-grej? Hårt igår alltså? Jag hinner inte men hoppas det smakar!Jag ska dit en sväng innan Jimmys Djuret-grej, verkar ha fått med Fredrik på ett glas också innan han ska till Lilla Ego. Det var iofs igår, får se hur tuff han är idag.
Djuret-grej? Hårt igår alltså? Jag hinner inte men hoppas det smakar!
87 Mis en Cave var tyvärr slut och Anders hade tyvärr gått för dagen, men det blev än mycket trevlig kväll ändå. Vi provade 1995 Blanc des Millenaires och NV Brut Réserve och båda var jättebra. 95an var förstås ett nummer större. Tur att man har några i källaren. Måste säga att det var en av de bästa Champagner jag provat.
Vi provade även 2005 Château lascombes och 2004 Eagles Trace Estate Grown Latitude 38, båda var mycket bra. Båda fortfarande unga. Margauxn var ett nummer större. Vacker med röda och svarta skogsbär och lite ek och sötma. Fin syra och tanniner, i munnen var den gudomlig. Blir säkert bättre med lite tid i källaren. Önskar att jag hade några. Betyg 92-93.