This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Perfekt!Sjödin skrev:I´ll bring the plastdunk, så Anders får bli lite yrslig för en gångs skull. ;D
El burro grande skrev:Perfekt!
Kör du hemgjort 7dagars turbojäsning utan svavling och filtrering?
anders skrev:Ska vi svulla på Wasahof också eller kan jag kanske intressera någon för F12. Har faktiskt inte käkat där ännu, endast krökat i loungen.
Keen skrev:Vet inte om F12 kommer till sin rätt efter 2+ vinare.
I dagens DI står följande:anders skrev:F12 har öppet så det är inget problem.
Mitt tillstånd=F12
Ni andra=MAX
Jos skrev:Efter två-tre vinare är det garanterat ingen som vill ha med mig på F12. Och de kommer inte vilja ha mig där heller.
vintjej skrev:Eeew nu börjar det låta läskigt. Måste vi ha kamerövervakning i källaren?
El burro grande skrev:I dagens DI står följande:
Flaggskeppet i Melker Anderssons restauranggrupp är F12 med en stjärna i franska krogguiden Guide Michelin. F12 är stängd för ombyggnad.
"Vi förändrar lokalerna så att de blir mer flexibla och ändrar profil. Vi bygger en bardel, som ska vara slink in-vänlig, med en annan meny än den i matsalen", säger Melker Andersson.
Sjödin skrev:Okej, här kommer en liten resumé;
Wasahof på Dalagatan är platsen, dit man enklast tar sig med tricken till Odenplan alternativt droska eller apostlahästar.
Tiden är satt till 1500 på lördag 24 januari.
Var och en av deltagarna tar med sig vätska till provningen. Då vi såklart ska ha ett tema, en röd tråd, så ska vätskan uppfylla följande kriterium;
Gott
alkohol
druvsaft
Dessutom skall 150 riksdaler medtagas som betalning för lokal.
Efter genomförd provning delas vi upp i två grupper, en grupp som går till Dahlgren, Frantzén/Lindeberg eller F12 medans andra gruppen går till Max eller BK. Vilken grupp du tillhör visar sig under eftermiddagen...
Deltagarlistan är i skrivande stund;
anders
SJÖDIN
CH
Hampus (mumlar nåt om tidsskillnad och återbud. Då detta i så fall blir 2:a återbudet betraktas Hampus som forumtroll tills motsatsen bevisats)
Keen
El burro grande
Jos
Ja, det var allt va, eller har jag missat nåt?
Sjödin skrev:Hmm.... Just ja....
Jag hittade det här citatet: "Dalagatan 46. Jag har lovat att jag ska styra upp där nere i källaren, även om jag inte kommer att bli packad med stil och vinfernalisk. Men jag får ju nöjet att se er i det tillståndet."
Nu måste man ju inte pimpla tre flaskor och vara okontaktbar nästa dag. Man kan ju smutta lite måttligt kanske? ;Dvintjej skrev:Jao, just det. Är ingen höjdare att dricka 3 flaskor vin och bli väckt av småbarn nästa morgon som vill gå ut till parken.
Men som sagt, vi ses ju iaf.
Vill också påminna om att det går att äta på Wasahof. Man kan t o m beställa käk ner till vinkällaren om man vill.
Men då är det ju poppis att förvarna.
Sjödin skrev:Nu måste man ju inte pimpla tre flaskor och vara okontaktbar nästa dag. Man kan ju smutta lite måttligt kanske? ;D
Sjödin skrev:Nu måste man ju inte pimpla tre flaskor och vara okontaktbar nästa dag. Man kan ju smutta lite måttligt kanske? ;D