SV: Fler krug-96?
hampus86 skrev:
va najs, hur exakt gick du tillväga? Trots att jag jobbar på SS har jag inte den blekaste hur det går till med privatimport
. Vad blev priset per flaska?
Jag gjorde exakt som Elvis. Det gick vägen och slutade på 1895kr flaskan. Ska in och betala min handpenning imorgon.
Hur det gick till och hur lång tid det tog har Elvis förklarat tidigare
Elvis skrev:
Det går fortfarande att privatimportera Krug 1996 via SB! Jag gjorde en beställning på 12 flaskor för några veckor sedan och idag kom leveransen. Priset blev 1895 kr per flaska, vilket känns mycket rimligt. Nu har jag njutning för många år framåt.
Elvis skrev:
Har för mig att det tog ungefär en månad innan jag fick besked och sedan ytterligare 2-3 veckor innan jag kunde hämta flaskorna. Privatimporten sköts av en central avdelning på SB och de har ofta lång orderkö.
Lång orderkö är bara förnamnet, jag pratade med någon på privtimporten i fredags och då hade de fortfarande inte kommit fram till min förfrågan efter 1 månad. Eftersom det fanns en svensk agent så var hon snäll nog att skicka iväg förfrågan till dem under tiden jag var i telefonen och viola, i morse hade de svarat och godkänt min förfrågan.
Kan ju glädja alla andra med att det kommer in 750st till systemet den 3 nov och de kommer kosta 1895kr st de med så oavsett om man inte fått svar eller inte ens skickat in en privatimport förfrågan så borde man komma över någon eller några flaskor då.