Mexikanaren
Medlem
Saxat från Systembolagets egna sida:
Infon finns att läsa högst upp på denna sida annars; https://www.systembolaget.se/nytt/webblanseringar/
Fotnot: Var lite osäker på vart jag skulle skapa tråden men fick bli under lanseringar då jag tyckte det passade bäst. Om admin tycker annat så får de gärna flytta till vad de tycker skulle varit en bättre plats.
Om Systembolagets webblanseringar
Från och med webblanseringen torsdagen 19 januari är det flera förändringar för bokning och att bekräfta bokning, som du behöver ta hänsyn till.Lanseringar på olika klockslag
Från och med torsdagen 19 januari nästa år delar vi upp webblanseringarna på olika klockslag och med fem minuters mellanrum: klockan 10.00, 10.05 och 10.10 och så vidare. Det innebär att olika drycker inom en webblansering lanseras under olika tider.Bekräfta senast klockan 12.00
En annan förändring är att du som kund behöver bekräfta din bokning senast klockan 12.00 samma dag.Vad behöver jag som kund tänka på?
- Att vara uppmärksam på vilken tid som den dryck du vill ha lanseras. Det är först till kvarn som gäller och bokningsknappen blir grön vid utsatt tid.
- Att bekräfta din bokning/-ar före klockan 12.00 samma dag. Då stänger webblanseringen och du får inga bokningar om du missar att bekräfta.
- Det är fortfarande torsdagar som gäller för webblanseringar samt upplägget med kvotering av antal flaskor och köplatser är detsamma.
Varför dessa ändringar?
- Vid hög efterfrågan delar vi upp lanseringarna och minimerar därmed risken för överbelastning på sajten. Du som kund får också en bättre upplevelse.
- Vi tror också att en uppdelning med olika klockslag gör att chansen ökar att få en dryck. Om man inte fick en önskad dryck klockan 10.00, så har man en andra chans på en annan dryck klockan 10.05.
- Vi kommer också para ihop lanseringarna i möjligaste mån: exempelvis Bourgogne följt av Barolo.
- En kortare bekräftelsetid kommer att effektivisera våra leveranser.
Infon finns att läsa högst upp på denna sida annars; https://www.systembolaget.se/nytt/webblanseringar/
Fotnot: Var lite osäker på vart jag skulle skapa tråden men fick bli under lanseringar då jag tyckte det passade bäst. Om admin tycker annat så får de gärna flytta till vad de tycker skulle varit en bättre plats.