Fredrik L
Medlem
Är det någon mer än jag som var på franska vindagen för konsumenter igår, och har samma upplevelse av att den har blivit allt sämre de senaste åren? Jag upplever att det till att börja med har blivit allt färre importörer och producenter som är med, men också att vinerna de har med sig är rätt tråkiga och inte lika exklusiva som förr. För några år sedan kunde man provsmaka en hel del premier cruer och till och med någon grand cru från Bourgogne, samt en hel del bättre Bordeaux. Nu fanns det väl en handfull village-viner från Bourgogne och Bordeauxerna med en prislapp på över 200 kr var lätt räknade. Samtidigt mängder av Rhone och Chablis, vilket visserligen kan vara gott, men det blir trist med likriktningen. Roliga distrikt som Jura och röda Loire var knappt representerade alls. Tveksamt om jag tänker gå nästa år.
Är det jag som minns fel om hur det var tidigare, eller finns det någon som håller med mig om mina iakttagelser. ?
Är det jag som minns fel om hur det var tidigare, eller finns det någon som håller med mig om mina iakttagelser. ?