This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Välkommen till klubben. För mig är det ett ständigt projekt som inte blir av!...är min lilla vinkyl!
Det som började som en kul attiralj i köket har ju spårat ur TOTALT
Nu börjar jakten på en bra förvaringskyl ( för att inte tala om kampen hemma om att motivera en sådan ;-)
Efter ett köpstopp på nästan 2 år pga husköp har det råkat bli lite plats över, men jag är inte så orolig över att det kommer vara så länge...Alla som har för mycket plats i sin vinförvaring räcker upp en hand.
Prisa gudarna, köpstoppet är hävt!Jag fick lite plats över när jag oväntat fick möjligheten att byta en 25 år gammal cylindakyl mot en fin climadiff gick från typ -50 till +50 i utrymme.
Kan tycka att det är lite av en självbevarelsedrift att ha ett begränsat lagringsutrymme, som ett sätt att sansa plånboksutlägg och samlarbeteende. Dessutom gör det inköpen lite intressantare när man verkligen måste selektera inköpen - mer research och generellt bättre viner (med större f**dfaktor). Och mer fokus på vad jag faktiskt gillar (Champagne, Chardonnay, Pinot och Bdx/CS framför allt).
Har själv plats för ca 280 flaskor i mitt källarutrymme och ett av målen i år är att dricka fler än jag köper så lådorna utanför vinrummet försvinner. Aldrig att jag bygger ut, skulle se det som ett nederlag mot vinnörderiet faktiskt.
Håller helt med, själv har jag allt för mycket plats lider av svår korkskruvs ångest och har ett maniskt samlarbehov. Frugan börjar tala om att byta villan mot en lägenhet, och svettningarna tilltar.Kan tycka att det är lite av en självbevarelsedrift att ha ett begränsat lagringsutrymme, som ett sätt att sansa plånboksutlägg och samlarbeteende. Dessutom gör det inköpen lite intressantare när man verkligen måste selektera inköpen - mer research och generellt bättre viner (med större f**dfaktor). Och mer fokus på vad jag faktiskt gillar (Champagne, Chardonnay, Pinot och Bdx/CS framför allt).
Har själv plats för ca 280 flaskor i mitt källarutrymme och ett av målen i år är att dricka fler än jag köper så lådorna utanför vinrummet försvinner. Aldrig att jag bygger ut, skulle se det som ett nederlag mot vinnörderiet faktiskt.
Många föreningar har fixat med vinlagring i källaren/skyddrummet så det behöver inte vara ett problem. Se bara till att vara extra "intresserad" på sådana objekt så löser det sig.Frugan börjar tala om att byta villan mot en lägenhet, och svettningarna tilltar.
Ha ha, tydligen. Men luftfuktighet och tempratur då
Haaa ja det är väl där det kommer att skita sig Vår inredning är ju allt annat än moderntJa se där, gäller bara att övertyga frugan om att det verkligen är en modern inredning då
Well, min make lever efter parollen " Den som har mest saker innan man dör vinner"Men ack så skön