SV: Funderingar kring mat utomlands
Rumäniens turistorter är likadant. Oätligt käk på de flesta ställen. Till sist hittade vi en mexikansk restaurang som drevs av en rumän som varit bosatt i Mexico och han lagade riktigt gott mexikanskt käk.
Kroatien har en del schyssta viner, men inte mästerliga. Ivan Dolac är ett skapligt vin från ön Hvar.
1CRU skrev:Om jag hade svarat dem så. hade jag fått packa min väska fort som fan.
Vi har helt olika levene och kunskap när det kommer till mat och vin.
Om ni har varit i kroatsien någon gång och försökt att leva på deras mat i 2 veckor, jag längtade till frankrike från dag 1 under hela min senaste vistelse i Kroatsien.
Min gubbe kommer jag aldrig mer att få dit.
Min familj kan inte få nog av vinet och maten i kroatsien.
Jag kan dock rekomendera en helt underbar restaurang i staden Pula som heter valsabion. Den kocken visste hur man lagar mat. Den är värd 1 stjärna i guiden.
Rumäniens turistorter är likadant. Oätligt käk på de flesta ställen. Till sist hittade vi en mexikansk restaurang som drevs av en rumän som varit bosatt i Mexico och han lagade riktigt gott mexikanskt käk.
Kroatien har en del schyssta viner, men inte mästerliga. Ivan Dolac är ett skapligt vin från ön Hvar.