Mavrodaphne
Medlem
Jag har en gammal flaska mavrodaphne patron som jag undrar om. Det enda årtalet jag hittar på den är 1962. Jag lyckas inte hitta några bilder på flaskor med samma etikett. Jag hittade en bild på en med liknande etikett, lite annorlunda färger, som ska vara från 1965.
Första frågan: är den verkligen från 1962?
Andra frågan: vad tror ni om drickbarhet? Förseglingen verkar intakt så jag tror inte det har kommit in någon luft, men i botten finns det nåt svart eller mörkbrunt som verkar vara fast för det rör inte på sig när jag lutar flaskan. Jag vet ingenting om hur den har förvarats innan jag fick den. Jag förstår att det är omöjligt att säga säkert men om man måste gissa?
Tack på förhand!
Första frågan: är den verkligen från 1962?
Andra frågan: vad tror ni om drickbarhet? Förseglingen verkar intakt så jag tror inte det har kommit in någon luft, men i botten finns det nåt svart eller mörkbrunt som verkar vara fast för det rör inte på sig när jag lutar flaskan. Jag vet ingenting om hur den har förvarats innan jag fick den. Jag förstår att det är omöjligt att säga säkert men om man måste gissa?
Tack på förhand!