JC:s Vintankar
Bloggare
Ska till Girona i maj. Någon som har tips på trevliga restauranger och tapasbarer i Girona. Inte fine-dining eller där det krävs klädsel typ kostym.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Forumet brukar tipsa om det mesta. Ja nästan så att intrycket blivit att det varit representerat över allt på klotet. Jag verkar ha hittat en plats där ingen varit eller har några åsikter om.Ska till Girona i maj. Någon som har tips på trevliga restauranger och tapasbarer i Girona. Inte fine-dining eller där det krävs klädsel typ kostym.
Skönt att du kommer med en fullständig redovisning efter resan så vi andra vågar oss på ett besök i områdetJag verkar ha hittat en plats där ingen varit eller har några åsikter om.
Självklart blir det så. Startar med cykling från Girona ut till kusten, därefter 5 cykeldagar för att sista dagen återvända till Girona.Skönt att du kommer med en fullständig redovisning efter resan så vi andra vågar oss på ett besök i området
Ingen erfarenhet alls av området tyvärr men brukar nästan alltid använda mig av Michelins online-tjänst och filtrera på Bib-gourmand eller de andra enklare stjärnlösa etablissemangen. På så sätt slipper man dom värsta stolpskotten utan att för den skull hamna på fine-dining.Självklart blir det så. Startar med cykling från Girona ut till kusten, därefter 5 cykeldagar för att sista dagen återvända till Girona.
Jag fyller själv år en dag. Dagen efter sonens flickvän och ytterligare en dag senare vår dotter.
Tänkte därför starta med restaurangbesök i Girona.
No fine-dining! Bara vanliga enkla men hyfsade restauranger. Så i juni ska jag berika forumet med detta. Google verkar för en endaste gång veta mer än forumet finewine
Så är vi då i Girona. Lång dags för mot natt startade kl 04 för att ta sig mot Landvetter. Ikväll blev det Pintxos på Txalaka. Star rekommendation för maten och servicen. En mycket trevlig cava, Gramona Imperial Gran Riserva 2013 Brut för 26 euro. De andra ganska enkla viner med en viss charm. Hit går en för maten. Den här gången fastnade den inte på bild. To be continued........
Visa bifogad bild 17050