This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!
Slå på stora trumman, nu kommer det superexklusiva, grattis Kina – som naturligtvis är marknaden för detta vin. Det blir ju en Dressmaneffekt av detta. Nytt vin = ny butik.
Slå på stora trumman, nu kommer det superexklusiva, grattis Kina – som naturligtvis är marknaden för detta vin. Det blir ju en Dressmaneffekt av detta. Nytt vin = ny butik.
Men oavsett, vinet verkar ju vara seriöst. Seriös vinmakare och Jancis mfl verkar ju vara imponerade så det är väl bara kul att de försöker göra ett seriöst vin i Kina? Visst, bortåt 3 000 spänn men det tar ju alla förstacru i Bdx också, - minst.
Vidhåller att det är fånigt. 3000 spänn, storyn med fyra timmar grusväg. Fånigt. Fånig marknadsföring och fåniga människor som köper. Visst, självklart förstår jag grejen. Men syftet i det här fallet är inte att skapa ett nytt första cru som i Bordeaux. Syftet är bara att sälja någonting dyrt till överpris till folk som vill betala. Vilket ju i mångt och mycket är LVMHs affärsidé. Irriterar mig på det något kopiöst. jag irriterade mig å andra sidan på Clos d'Ambonnay när den kom också. Är nog fortfarande irriterad på den när jag tänker efter.
Vidhåller att det är fånigt. 3000 spänn, storyn med fyra timmar grusväg. Fånigt. Fånig marknadsföring och fåniga människor som köper. Visst, självklart förstår jag grejen. Men syftet i det här fallet är inte att skapa ett nytt första cru som i Bordeaux. Syftet är bara att sälja någonting dyrt till överpris till folk som vill betala. Vilket ju i mångt och mycket är LVMHs affärsidé. Irriterar mig på det något kopiöst. jag irriterade mig å andra sidan på Clos d'Ambonnay när den kom också. Är nog fortfarande irriterad på den när jag tänker efter.