Adam Frisch
Vinmakare
I Sverige på lite besök/semester just nu. Och när jag är "hemma" i Kalifornien, så skryter jag alltid med att Sverige faktiskt ligger före när det kommer till acceptabla viner i Bag-in-Box (nånting jag tror kommer komma över hela världen så småningom). Men, som för att bevisa tesen, rusade jag in på SB för att grabba lite BiB-viner att ha med till morsans landställe och tänkte att "ja, men en lite Kalifornisk Zinfandel kanske blir kul?"
Skulle jag inte gjort!
Herrejävlars vilket skitvin. Nåt i hästväg. Och efter att jag samlat mig efter första klunken studerade jag noggrant boxen för att se döden i vitögat närmre. Visade sig vara ett milt slag av "b-kändisvin", vilket jag helt missat också i all hast på SB. Nån Laila Bagge lätt retuscherad i bakgrunden och nån ostig dödskalle också. Hade jag sett det hade jag nog tänkt om.
Inte undra på att Zinfandel fått så dålig rykte i Sverige!
Skulle jag inte gjort!
Herrejävlars vilket skitvin. Nåt i hästväg. Och efter att jag samlat mig efter första klunken studerade jag noggrant boxen för att se döden i vitögat närmre. Visade sig vara ett milt slag av "b-kändisvin", vilket jag helt missat också i all hast på SB. Nån Laila Bagge lätt retuscherad i bakgrunden och nån ostig dödskalle också. Hade jag sett det hade jag nog tänkt om.
Inte undra på att Zinfandel fått så dålig rykte i Sverige!
Last edited: