Old Sparky
Medlem
Mitt snittpris är 2000 kr per flaska de senaste åren enligt CT, för de viner jag stoppat i källaren. Köper och samlar. När jag ska ha vin för snar konsumtion blir det i prisklassen 150-300.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ignorance is a bliss!Efter att ha kollat på mina kontotransaktioner hos Nordea, så kan jag informera om att jag handlade på systembolaget under 2014 för 10874kr. Inte så farligt!
Har ni någon uppfattning om hur mycket ni handlade för under 2014? (Inte nödvändigtvis bara hos systembolaget).
Haha precis vad jag kände när jag läste statistiken!Blark, jag blir rädd av CT-statistik...
Men:
Spederade cirka 50K enligt CT och uppskattar att jag lagt cirka ytterligare 20k på "drickviner" som jag inte registrerat så kanske runt 70 dårå
Nu hoppas jag att min fru inte tjuvläser forumet för då var det sista gången jag köpte vin...
2014 33,4%
Bottles purchased (138)/ Remaining (136)/ Cost: average 372 kr / total 51.301 kr
Nu hoppas jag att min fru inte tjuvläser forumet för då var det sista gången jag köpte vin...
Ignorance is a bliss!
Det hade jag gärna gjort men jag har inte en aning. För inte statistik...ännu.Vill du dela med dig av hur många flaskor det blev istället?
Grattis till ett bra årJiiisuuuus, varför skulle du fråga detta?
Det är... hmm finner inte ord.
Kanske är något fel?
Ja, på nåt annat än mig då...
2014: 487 flaskor - 183.350:-
2013 var det 97 flaskor och ca 40 tsek. Min trend är illavarslande
2014 köpte ja inte en enda flaska vin på bolaget bara en drös med matlagningsvinEfter att ha kollat på mina kontotransaktioner hos Nordea, så kan jag informera om att jag handlade på systembolaget under 2014 för 10874kr. Inte så farligt!
Har ni någon uppfattning om hur mycket ni handlade för under 2014? (Inte nödvändigtvis bara hos systembolaget).
Aha, på systembolaget? Nästan noll !