The Wall
Medlem
Ja, den verkar dessvärre ha påbörjat en prismässig Chablis-klättring.Ja Guigal såklart, cab/bdx-blend är svårt, förutom le volte så är le hauts granget helt ok. Nebbiolo är också trixigt, såg att Pio’s LN ligger på 219 nu!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ja, den verkar dessvärre ha påbörjat en prismässig Chablis-klättring.Ja Guigal såklart, cab/bdx-blend är svårt, förutom le volte så är le hauts granget helt ok. Nebbiolo är också trixigt, såg att Pio’s LN ligger på 219 nu!
Kanske Vanderstel Stellenbosch Reserve? Har för mig att den är rätt ok om man inte efterfrågar alltför mycket finess.Ja Guigal såklart, cab/bdx-blend är svårt, förutom le volte så är le hauts granget helt ok. Nebbiolo är också trixigt, såg att Pio’s LN ligger på 219 nu!
... men på cab-fronten är det lite klurigare.
Har inte provat aktuell årgång, men Ch Labadie i Côtes de Bourg brukar vara ett pålitligt kort, nu 169 kr, och jag har haft med den på många Bordeaux-introprovningar. Brukar vara hyggligt tillgänglig som ung....cab/bdx-blend är svårt...
Substance CS tycker jag är ganska gott. 199 pix.Vitt finns det fortfarande en del ok från Tyskland och Österrike, men rött är det magert under 200kr. Någon chianti och le Volte..
Javisstja! Jag hade glömt bort både Labadie och Magic Mountain som nämnts bland de vita. Skönt med @vintomas som har full kollHar inte provat aktuell årgång, men Ch Labadie i Côtes de Bourg brukar vara ett pålitligt kort, nu 169 kr, och jag har haft med den på många Bordeaux-introprovningar. Brukar vara hyggligt tillgänglig som ung.
Château Labadie 2019
Nyanserad, fruktig smak med fatkaraktär, inslag av svarta vinbär, kakao, plommon, tobak, ceder, kaffe och vanilj.www.systembolaget.se
Ramnista Xinomavro! 2019 är super, öppnade en av mina flaskor efter att Konstantin Baum på youtube gav den 94p; riktigt där är jag kanske inte men utan etiketten framför sig är jag övertygad om att vinet står upp mot eller spöar vissa betydligt dyrare pjäser i liknande stil från t.ex Piemonte eller Taurasi...Vitt finns det fortfarande en del ok från Tyskland och Österrike, men rött är det magert under 200kr. Någon chianti och le Volte..
Tack för ett mycket bra tips, Positively_Jurassic!Ramnista Xinomavro! 2019 är super, öppnade en av mina flaskor efter att Konstantin Baum på youtube gav den 94p; riktigt där är jag kanske inte men utan etiketten framför sig är jag övertygad om att vinet står upp mot eller spöar vissa betydligt dyrare pjäser i liknande stil från t.ex Piemonte eller Taurasi...
Fick med mig det blanca syskonet hem och det spontana intrycket säger att vinmakaren vet hur slipstenen ska dras. Så slankt och snyggt tror jag blir klurigt att hitta i denna studentvänliga prisklass. Som totalt obevandrad bland alla viner från Balkanhalvön så känns det som att det kan finnas mycket husvin att hämta från de gamla grekerna!Ramnista Xinomavro! 2019 är super, öppnade en av mina flaskor efter att Konstantin Baum på youtube gav den 94p; riktigt där är jag kanske inte men utan etiketten framför sig är jag övertygad om att vinet står upp mot eller spöar vissa betydligt dyrare pjäser i liknande stil från t.ex Piemonte eller Taurasi...
Vet du om firman ombesörjer även att betala vinskatt till Sverige? Jag handlar helst på sådana ställen som gör det automatiskt, men vet att de flesta här betalar den inte alls.Produttori del Barbaresco Langhe Nebbiolo och La Spinetta Toscana Vermentino är två riktigt bra viner i prisklassen. Man klarar inte prisgränsen om man handlar på SB utan man behöver vända sig till onlinehandeln, förslagsvis Il Quadrifoglio, samt köpa några flaskor för att få ner frakten per flaska.
Jag har väl rätt till min egen åsikt om saken?Bastardo du är ett unikum "Never scald your tongue on another man's soup"
Självklart. Skulle vara kul att höra din egen åsikt om ett vin.Jag har väl rätt till min egen åsikt om saken?
Ni andra gör det så mycket bättre än jag, så jag överlåter gladeligen den biten till alla duktiga medlemmar som kan skriva smaknoter.Självklart. Skulle vara kul att höra din egen åsikt om ett vin.
Håller med - toppenbra, synd bara att etiketten ser ut som att man är på husvagnssemester i böda camping...Substance CS tycker jag är ganska gott. 199 pix.