Jos
Medlem
Hur har det gått?Angående storleken på facken så tror jag att det är mer behändigt med fler och då mindre fack i den privata vinsamlingen. Annars kommer murphys lag att se till att den flaska du vill dricka alltid ligger underst. Och någon gång så tappar du ut en dyrgrip i betonggolvet just för att det blir fumligt.
Jag har smygbörjat lite smått för att få en blick över hur jag tänker det hela.
Klyver en 18mm limfog på 330mm i botten. Som ska fästas i 90mm lecablock liggande och sedan så kommer jag att sätta en bärlina i väggen. Därav så undviker jag organiskt material mot golvet. Och får en stomme att liva med väggen och väga in i våg. Då är det bara att bygga senare och konstruktionen är rak.
Då detta är ett projekt där jag kommer att använda det som finns hemma i längsta möjliga mån så började jag måla med en difföppen murtex i grått för att få det lite fräschare då den fanns över från ett tidigare projekt. Måste dock köpa 3l till.
Undrar om någon har erfarenhet av limfog i furu i 70% luftfuktighet och vinkällare? Kommer nog att vitvaxa hyllorna sen om jag orkar.
Hittade ett par lådor klinker från entrén men det kommer nog inte att räcka till golvet. Men vi får
Bifogar lite bilder.