Patrik Sellin
fd Innertällmo Bryggeri
I eftermiddag blev det batida de milho verde: cachaça, kondenserad mjölk och majs - tillhör definitivt de mer udda drinkarna - men inte alls oäven
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Visa bifogad bild 7536
Idag blev det en Tequila Smash, inte ofta man får möjligheten att dricka en 96-poängare
Du är säker på att det inte var en 96-procentare då?
95 %-ig sprit har vi i 1000-literstankar på jobbet. Funkar bra som lösningsmedel, men smakar apa.Visa bifogad bild 7537
Köpte en sådan vid samma tillfälle (95 % dock) och jag är rätt säker på att jag tog rätt flaska
Är det du till höger i bild?Inga mediemoguler i min trädgård, och inte har jag några nya tuffa skor att visa upp heller. Men en sådan här högsommardag var jag också sugen på Gin & Tonic, och jag är lika nöjd som grabbarna på bilden som firar denna underbara Brexit.
I min värld finns det två varianter av G&T. Den första, originalet med Plymouth+Fentimans+Angostura, är en elegant och synnerligen romantisk grogg som jag helst dricker på tu man hand med min käresta. Den andra, partaj-varianten, passar bra när man bjuder många eller har grillar eller cigarrer som osar och annat som stör. Precis som pågarna på fotot kör jag Tanqueray men hellre 10:an, plus en välkänd tonic, plus en rejäl skvätt citronsaft (ungefär en tredjedels citron till en 6:a) som dämpar smaken av massproduktion. Sitter med en sådan just nu och det är väldigt gött.
Visa bifogad bild 7578
Margarita är klart bäst! Men det skall vara 3/2/17 delar tequila
4 delar limejuice
3 delar triple sec
Jag har fullkomligt snöat in på gin och tonic. Det måste vara den bästa drinken i världshistorien om du frågar mig. Man tröttnar aldrig på den och man kan dricka så många att man ramlar av stolen.
Hernö gin och Fever Tree tonic är mycket gott. Likaså Hernö old tom gin. Hernö juniper cask lämpar sig inte så väl i en GT enligt mig, men vilket hantverk den är när man dricker den ren. I dag har jag Beefeater och Schweppes i glaset och det duger faktiskt bra.
Stark rekommendation på Hernös produkter. Postar en fin bild en annan gång.