Canon-La-Gaffeliere och Lafleur Petrus, de "råkade" komma i min väg.Vilka slott köpte du, nöjd?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Canon-La-Gaffeliere och Lafleur Petrus, de "råkade" komma i min väg.Vilka slott köpte du, nöjd?
Jäklar vad mycket gott du har att skriva här och dela med dig av!...Talbot, Batailley, Brane-Cantenac, Desmirail, Gruaud Larose.
Låter som det är läge att dricka upp? Sitter på en del flaskor av båda men har inte börjat poppa något än...Visa bifogad bild 21832
2012 Château Cantemerle &
2012 Château Phélan Ségur
2012 i Bordeaux kommer inte bli ihågkommet för de maskulina, tanninstinna monstervinerna. Snarare motsatsen. Det som är tydligt hos båda vinerna förutom de milda tanninerna, är de friska syrorna och den rena frukten. Vackra och välsmakande, men inga stora och komplexa viner för djupare analyser.
Phelan har lite mer fattoner (vilka är bättre integrerade idag än för två år sedan) och Cantemerle lite mer av grön paprika. Annars förvånansvärt lika och härliga. Härligt goda!
Ingen brådska, men härligt att kunna öppna flaskor utan den ständiga ångesten av att öppna för tidigt.Låter som det är läge att dricka upp? Sitter på en del flaskor av båda men har inte börjat poppa något än...
...därför man har stor källare och går på auktionerIngen brådska, men härligt att kunna öppna flaskor utan den ständiga ångesten av att öppna för tidigt.
Vinet fick 87 poäng av WineEnthusiast 16 år sen. Hade du druckit en hel del något annat innan du provade Barón de Oña Reserva? Det är ganska stor skillnad sinsemallan, men kanske det beror delvis på en positiv utveckling av vinet under åren.Kl 05:00 lokal tid, efter en massa traditionell mat och dryck (kalla sobanudlar, kamaboko och saké), ett generöst intag av Kirin Ichiban Shibori mm startade årets iTasting med Cellartracker. Jag öppnade en flaska Rioja med 83p på CT och senast provad där under 2010.
1997 Barón de Oña Rioja Reserva
Redan på doften får jag lust att gå upp i brygga. Eric Levin (mannen bakom CT) gick då in och tog bort några satta poäng av folk som uppenbarligen poängsatt viner där de istället borde klickat i boxen [Flawed]. Och Voilá! 91p plötsligt
Kände mig inte i stånd att skriva något bra, korkade igen flaskan och tänker mig att om jag tar mig ur bakisheten med livet i behåll, kanske jag går genom den i afton.
Den hade i vart fall bredd, djup, tanniner och allt bra man kan förknippa med en bättre Rioja Reserva.
Visa bifogad bild 21781
Japansk nyårsbakisfrukost: OOZONI mtb:
Visa bifogad bild 21782
Gott nytt år alla
...låt oss hoppas att inte supervulkanen i Yellowstone får oss att titta tillbaka på 2020 med drömska blickar: "...vi visste inte hur bra vi hade det..."
Var duktigt knöl och rejält trött där på morgonkvisten och fick bara i mig ett glas innan John Blund kom på besök. Oavsett vågade jag säga att det inte var något low-80’ies wine, utan ett plus 90’ies. Hurusomhelst, två dagar senare gick jag genom vinet grundligt. Rävligt bra! Intensivt nannting! Finns några flaskor kvar bland CT:arna och blir spännande att se vad de tycker. Hoppas de delar med sig!Vinet fick 87 poäng av WineEnthusiast 16 år sen. Hade du druckit en hel del något annat innan du provade Barón de Oña Reserva? Det är ganska stor skillnad sinsemallan, men kanske det beror delvis på en positiv utveckling av vinet under åren.
Jane Anson har ett Drinking Window 2020 - 2036 på Phelan Segur så jag tror inte det är någon brådska ...Låter som det är läge att dricka upp? Sitter på en del flaskor av båda men har inte börjat poppa något än...
Vi öppnade också denna på nyår - den hade en hel äppelkorg i doften, och var riktigt torr och stram och med en hel del kropp, men jag tror som du att denna ska vila. Har några flaskor till, öppnade av samma anledning som du, låter resten vila minst fem, förmodligen tio år.Billecart-Salmon NF 2006: Med mina preferenser så känns den lite ung men för övrigt komplex och god. Öppnades mest av nyfikenhet men kan nog ha en fin framtid.