Jag behöver en Champagne tills ikväll.
Var sugen på att prova något nytt, det var så länge sedan jag köpte Champagne nu så jag var sugen på att bygga på erfarenhetslistan istället för att ta ett gammalt säkert kort.
Problemet är att jag provat igenom nästan allt på den lokala hyllan, kvar finns tillverkare som jag antingen inte provat tidigare eller vars andra Champagner jag provat men antingen inte gillat eller som inte smällt jättehögt.
Har ni provat någon av dessa som är alla jag inte provat < 500 kr, kanske tips om någon av dem som är bättre än de andra?
Raoul Collet Carte Noire Brut
Palmer & Co Brut
Nicolas Feuillatte Brut Extrem'
Jacquesson Cuvée no 733 **provat 732:an **
de Venoge Brut Blanc de Noirs **lät lite spännande**
Lanson Rosé Label
Moët & Chandon Brut
Palmer Blanc de Blancs 2004
Jacquart Brut Mosaïque Blanc de Blancs
De Daint Gall Brut Rosé
Jacquart Brut Mosaïque Rosé
Moët & Chandon Rosé Impérial **den vanliga är för vanvettigt söt så jag antar denna är det också**
Pommery Brut Rosé
Många förstår jag kommer att vurma för Moët :
PS, jag är inte mest för rosé varför det är många rose kvar i listan. BdB tycker jag brukar vara lite för snipig av sig.
Tips ur denna tråkiga lista?
Var sugen på att prova något nytt, det var så länge sedan jag köpte Champagne nu så jag var sugen på att bygga på erfarenhetslistan istället för att ta ett gammalt säkert kort.
Problemet är att jag provat igenom nästan allt på den lokala hyllan, kvar finns tillverkare som jag antingen inte provat tidigare eller vars andra Champagner jag provat men antingen inte gillat eller som inte smällt jättehögt.
Har ni provat någon av dessa som är alla jag inte provat < 500 kr, kanske tips om någon av dem som är bättre än de andra?
Raoul Collet Carte Noire Brut
Palmer & Co Brut
Nicolas Feuillatte Brut Extrem'
Jacquesson Cuvée no 733 **provat 732:an **
de Venoge Brut Blanc de Noirs **lät lite spännande**
Lanson Rosé Label
Moët & Chandon Brut
Palmer Blanc de Blancs 2004
Jacquart Brut Mosaïque Blanc de Blancs
De Daint Gall Brut Rosé
Jacquart Brut Mosaïque Rosé
Moët & Chandon Rosé Impérial **den vanliga är för vanvettigt söt så jag antar denna är det också**
Pommery Brut Rosé
Många förstår jag kommer att vurma för Moët :
PS, jag är inte mest för rosé varför det är många rose kvar i listan. BdB tycker jag brukar vara lite för snipig av sig.
Tips ur denna tråkiga lista?