StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
De är helt nyöppnade och har ett ambitiöst kök och vinambitioner.
Sommelieren (Mr Murakami) är hängiven och trots sina unga år (24) hyfsat kunnig.
Till deras avsmakningsmeny i afton så serverades 7 parningar (varav två (TVÅ!) korkskadade) och han blev nyfiken på var jag kom ifrån, min vinträning osv. Jag förklarade att jag lite tappat sugen på vin, men gillar spanska viner.
Han håller på att sätta ihop en källare som (förutom vardagsviner) skall innehålla viner som BARA skall gå att dricka i hans restaurang.
En samling av klassiker, nya stjärnor, Eriks viner och brakviner från Jerez låter väl smaskigt?
Cava har han koll på, så det området kan vi hoppa.
Rött, vitt, sherry och INGA andra naturviner än Eriks...
Dina tankar är varmt välkomna!
RÖDA Klassiker:
Unico
Pintia
Numanthia
Några Riojor (vilka?)
Några Priorater (vilka)
Bobal?
Mencia?
Monastrell?
Garntaxa?
VITA Klassiker:
Marques de Murrieta Ygay Blanco R + GR
Lopez de Heredia Tondonia R + GR
RÖDA unika
Eriks viner
...
Sommelieren (Mr Murakami) är hängiven och trots sina unga år (24) hyfsat kunnig.
Till deras avsmakningsmeny i afton så serverades 7 parningar (varav två (TVÅ!) korkskadade) och han blev nyfiken på var jag kom ifrån, min vinträning osv. Jag förklarade att jag lite tappat sugen på vin, men gillar spanska viner.
Han håller på att sätta ihop en källare som (förutom vardagsviner) skall innehålla viner som BARA skall gå att dricka i hans restaurang.
En samling av klassiker, nya stjärnor, Eriks viner och brakviner från Jerez låter väl smaskigt?
Cava har han koll på, så det området kan vi hoppa.
Rött, vitt, sherry och INGA andra naturviner än Eriks...
Dina tankar är varmt välkomna!
RÖDA Klassiker:
Unico
Pintia
Numanthia
Några Riojor (vilka?)
Några Priorater (vilka)
Bobal?
Mencia?
Monastrell?
Garntaxa?
VITA Klassiker: