This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Krasnojarsk skrev:Snygga brudar, glamour och pengar kommer mer av att ha en kandidat i slaviska språk... ;D
Elvis skrev:Kom direkt att tänka på min favoritscen i Emir Kusturicas Svart katt, vit katt. ;D
Intressant att passionen försvinner vid arbete med produkten. Synd, är det så för många?Jimmy Forsman skrev:På senare tid så har jag tappat passionen lite, sitter nu och arbetar med inköp och produkten tappar lite av sin charm då man ser marginaler, kostnader och fan och hans moster.
Har varit väldigt tyst här den sista tiden. En del kan förklaras av att det helt enkelt inte är lika roligt med vin längre, men också för att jag har börjat strukturera om mitt liv lite. jag hoppas att ett karriärbyte ska återuppväcka passionen för vinet.
Hälsar,
Jimmy
Bubblaren skrev:Intressant att passionen försvinner vid arbete med produkten. Synd, är det så för många?
Minns att jag vid ett tillfälle när jag hade ekonomisk möjlighet att plugga uppmuntrades att satsa på en utb om vin. Men jag kände starkt jag ville ha det som hobby. Men å andra sidan är jag numera inte lika aktiv längre. :
Har saknat dig och dina kommentarer Jimmy!!
Vi är iallafall glada att du framåt kommer fokusera på syrliga texter och komplexa vinerJimmy Forsman skrev:Ingen aning om hur det är för flertalet.
Men det är definitivt en skillnad mellan att arbeta praktiskt med produkten i restaurangmiljö och att sitta och jaga viner, titta på siffror och marginaler.
Vin är helt enkelt en vara som alla andra. Den insikten, och insikten i marginaler och kostnader bakom, kan förstöra det mesta. Speciellt om man letar efter volymviner.
Du har hängt härMen nu verkar jag fast i nåt nytt som jag inte var beredd på. Köpt två skumpor a 1500 på kort tid. Hur kunde jag få för mig det helt plötsligt?
I öknen när inget annat finns att dricka?Finns nog inget som slår en god ljus lager vid vissa tillfällen.