vintomas
Numera lågaktiv bloggare
På tal om detta så har IOGT-NTO:s nyligen timade kongress beslutat att de ska sluta flyga från nästa år. Inte vad förbundsstyrelsen ville, men kongressen körde över dem. Tydligen blir det några undantag för internationella åtaganden utanför Europa, men inte mer än så. "Hur ska de då göra med sitt lobbyingkontor i Bryssel" tänkte jag då? För jag hade inte hört att det skulle ha lagts ner, även om de nu har bantat sin budget p.g.a. att de får mindre pengar från Miljonlotteriet. Jo, de ska tydligen åka tåg, säger den här artikeln där de intervjuar deras man i Bryssel. (Har för mig att de också brukar ha en praktikant eller två där.) Formuleringarna antyder att han inte har provat på att åka tåg än.Konstigt att dom tappar! Jag tänkte starta en klubb för dom som inte flyger modellflygplan.
När jag jobbade i Bryssel för en del år sedan (men inte för IOGT-NTO) funderade jag faktiskt på att prova tåg en gång, men det blev aldrig av. Jag vill minnas att Stockholm-Bryssel med tåg skulle kräva byte i Malmö, Köpenhamn, Hamburg och Köln, och att det bara fanns en förbindelse per dygn med rimlig väntetid mellan bytena.