This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Bubblaren skrev:Här får du priserna jag gett för ngr år sedan, inköpta på plats hos Selosse.
Substance - 64 euro
Brut Initial - 31 euro
Contraste - 40 euro
Rosé - 36 euro
Allt inköpt under åren 2004 och 2005
Elvis skrev:Det är klart att det är mycket billigare att köpa på plats, men exempelvis rosén får man nog vara glad om man hittar för under 1000 kr.
Bubblaren skrev:Oj då! Nu blir jag ju sugen på att skriva sånt jag inte får skriva
CH skrev:Och vi blev ju inte alls nyfikna på vad det är du ville skriva.
Säger man A så säger man B eller?
Bubblaren skrev:Nä, då blir jag avstängd av admin jue
Lag är lag, den ska följas, så det så.
Elvis skrev:Det är klart att det är mycket billigare att köpa på plats, men exempelvis rosén får man nog vara glad om man hittar för under 1000 kr.
SUPRA skrev:Jag vet inte om jag håller med. Eller rättare sagt, min slutsats är annorlunda.
Nu har inte jag någon jätteerfarenhet, men kanske något över medel och jag har letat och jämfört europeiska skumpapriser
de senaste två åren i London, Paris, Champagne, Danmark, Norge osv.
Min slutsats är att det är sällan och i undantagsfall det lönar sig att köpa utomlands.
Naturligtvis finns det undantag till regeln, och framförallt kan man hitta godbitar som inte finns hemma när man är ute och reser.
Men det jag menar är med utgångspunkt från de priser och sortiment som finns hos SB.
Tittade ex. på Jaquesson hos en handlare som låg över vägen mot vingården, och de låg minst 20-30% högre än hemma.
Jag påpekade detta och de svarade att priserna sätts av vingården. Avviker man från dessa blir man avstängd.
Detta är de senaste priserna jag har från Selosse 2008(ca priser taget från minnet!!)CH skrev:Ja hittar man dem för de priserna så är det bara att slå till men jag skulle gissa att de kostar närmare dubbel i butik numera.
Någon som har lite mera aktuella "på plats" priser?
SUPRA skrev:De flesta större producenter - med ett namn - har väl inte fabriksförsäljning?
M&C, deras priser var då inte billigare än hemma på nåt sätt.
Dock kan man hitta "bra billiga grejor" på olika gårdar, men det är ju från mindre producenter. Och knappast saker som finns på SB.
Bubblaren skrev:Har du varit nere i Champagne? Jag hittar där både Clouet, Diebolt, Salon och andra som finns till billigare pris än på SS, d v s de finns på Bolaget.
Elvis skrev:När jag var i Champagne i höstas så var det låga priser hos nästan alla mindre odlare, medan de större (Ruinart, Perrier-Jouët, Mumm) hade väldigt höga priser. Exempelvis kostade en Belle Epoque 1996 magnum 260 Euro hos Perrier-Jouët, medan den bara kostade 200 Euro hos Madame Salvatori ett par hundra meter därifrån.
Jag grämer mig fortfarande att jag inte köpte fler Pierre Moncuit "Vieille Vigne" 1996. Bara 43 Euro hos odlaren. Hade jag bara vetat hur bra den var...
Jag köpte igår William Deutz Rose 1996 99 Euro, Henriot Enchanteleurs 1995 59,95 Euro i en butik i Reims. Klart billigare än SBSUPRA skrev:Yupp. Har även lagt in lite priser i min reseberättelse därifrån.
Tala gärna om för alla andra vart du hittar dessa guldgruvor. Hoppas det gäller även med gällande Eurokurs?
magnum skrev:Jag köpte igår William Deutz Rose 1996 99 Euro, Henriot Enchnateleurs 1995 59,95 Euro i en butik i Reims. Klart billigare än SB
Gustibus skrev:Menar du den otroligt välsorterad "speceributiken" som styrs av en uråldrig, krum dam med andedräkt som en strykarhund?
Vilken fantastisk butik och vilka priser!
Nej inte än! förbeställde lite. Åker ned i början av aprilBubblaren skrev:Ahh... är du där nu!? Hälsa Isabelle och JFC från mig!