Vilket eller vilka viner skulle ni köpa i dagsläget och varför, runt 500kr - för att sälja om ca 35-40 år med en målsättning och göra en så bra ekonomiskt vinst som möjligt?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vilket eller vilka viner skulle ni köpa i dagsläget och varför, runt 500kr - för att sälja om ca 35-40 år med en målsättning och göra en så bra ekonomiskt vinst som möjligt?
De flesta sauterner har gått ner i pris de senaste åren! Jag har fortsatt att fylla på lagret av den fantastiska årgången 2001 till lägre priser än jag betalade för några år sedan! Ingen bra investering för säljaren, direkt...men om jag ändå skulle svara dig, så skulle jag välja något sött. Kanske en årgångsport, kanske något från Frankrike eller tom Tyskland (vem vet - Trockenbeerenauslese kanske är det nya Sauternes om 35 år)...
Det kommer nog inte ens behövas bra årgång. Glad att jag fått chans att dricka lite från damen, för det kommer nog vara förpassat till miljonärer i framtiden.Jag kan tänka mej att Domaine Leroy från en bra årgång kan komma att få helt astronomiska priser längre in i framtiden.ng
Galna! Village börjar på ca 3500-4000:-, OM man får köpaTyvärr har hennes viner redan astronomiska priser för en löneslav dock...
Jag kan tänka mej att Domaine Leroy från en bra årgång kan komma att få helt astronomiska priser längre in i framtiden.
- Damen är en en legend och en redan en historisk person i Bourgogne + har en mycket liten production
- Hon är gammal och kommer enligt naturlagarna att göra vin på hög höjd inom din tidshorisont. Och då är det slut på nya flaskor!
Tyvärr har hennes viner redan astronomiska priser för en löneslav dock...
Möjligt att du kan hitta Maison Leroy Bourgogne rouge till dom priser (tveksam numera), men knappast domän viner.Leroy bourgogne rouge brukar väl kosta under 400
Vilka årgångar och vid vilken ålder har du testat?rätt trist oavsett årgång och knappast långlivad heller.
500 spänn på 70-talet motsvarar nog ett antal tusenlappar idag skulle jag tro."Jag tänker inte att jag dricker ett 30,000kr vin, jag gav ju ändå bara 500kr för det på -70 talet."