This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Verkar inte vara några superårgångar på gång i Italien eller Tyskland, vilket känns skönt. Kan nog därför fokusera på att upprätthålla vertikaler och kanske köpa några flaskor nya världen-pinot och god chardonnay.
Det är ju samma självbedrägeri varje år när ”löften” för kommande år lämnas? Motsvarande som på nyår lova att det nya året innebär äta mindre, äta bättre och träna mer?Intressant hur det verkar finnas en viss samsyn kring att folk lite är trötta på att ha köpt på sig (alltför) mycket av hajpade årgångar och nu ser fram emot ett år av lite mer sansade (?) inköp.
Haha, börjar sakta inse det också…men man kan ju låtsas iaf Har spräckt budgeten 5 år på rad nu. Kanske tom tripplat den tänkta budgeten…Det är ju samma självbedrägeri varje år när ”löften” för kommande år lämnas? Motsvarande som på nyår lova att det nya året innebär äta mindre, äta bättre och träna mer?
Not so fast my friend som Lee Corso skulle sagt.Snart så kan jag äntligen släppa min Champagne 2008-fokus som jag haft så länge nu.
...
Jag vet….men det långa, stora tåget har ändå gått i min värld iaf. Jag har verkligen köpt massor av 08or…Not so fast my friend som Lee Corso skulle sagt.
DP Rosé, RD, Krug, Bille NF & Louis är på g. Sedan finns Pommery Louis, Noble Cuvée, Castelnau och varför inte CdM och CdA när man ändå tecknar nytt pantbrev...
Dom Ruinart hoppade väl 08 men Hemera kanske kommer...
Detta går ju ändå att "göra sig av med" på vinst och förlust(ibland).nya "volymköp" av en enstaka årgång, så som jag gjort tidigare med Champagne 2008
PdB Barbaresco classico släpps nästa år. Men många andra producenter lagrar nästan lika länge som Barolo numera.Släpps inte 2019 Barbaresco under nästa år?
Så är det kanske, precis som det vore teoretiskt möjligt för Gollum att sälja sin guldring med vinst.Detta går ju ändå att "göra sig av med" på vinst och förlust(ibland).
Förtrösta ej, man får massor av härliga boxar för 2 lax per månadHon menar sorgligt nog allt, varje månad, även under Selosse månaden..