This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Inflation i kombination med att jag kommer leva på föräldrapenning stora delen av 2023 kommer innebära synnerligen få men kvalitativa inköp i månaden. Fokus på diverse obligatoriska champagneinköp, ett gäng GG från '21 och kanske någon bourgogne om barnen går med på att leva på knäckebröd.
På förhand är min ambition att ha väldigt få fokusområden och försöka undvika köp utanför dessa i den mån det går:
- Mosel kabinett 2021
- Barolo och Barbaresco 2019
- Några få utvalda '21 GGs , främst från Nahe.
Syratorsk som jag är är för låg syra ett oändligt mycket större problem än för hög, sen måste det naturligtvis finnas frukt som motpol. Med det sagt skippade jag i stort '18 och '20 medan '21 verkar mer intressant. Sen får man väl utvärdera allteftersom.De GGs jag provat från 21 har haft en extremt hög syra och väldigt lite annat. Kommer säkert bli bra på en 15-20årshorisont. Vissa bättre Moselproducenter är lite oroliga för hur markanden ska reagera på färska 21or.
Absolut! Kommer troligen bli fantastiska på sikt, eftersom frukten finns där bakom. Även mineralen. Håller med om 18 & 20, speciellt 18. Jag kan dock inte minnas att jag testat något mer syratungt än 21.Syratorsk som jag är är för låg syra ett oändligt mycket större problem än för hög, sen måste det naturligtvis finnas frukt som motpol. Med det sagt skippade jag i stort '18 och '20 medan '21 verkar mer intressant. Sen får man väl utvärdera allteftersom.
En flytt från lägenhet till hus har ju en förmåga att skapa en ordentlig buckla i vinbudgeten.Flyttar till hus i april så först och främst blir det att se över förvaringsalternativen. Hus borde ju innebära mer plats än en lägenhet, men hur man än vänder på det finns det ingen given plats för skåpet. Kanske blir att investera i ordentligt tåliga viner som klarar både vinter och sommar i garaget
Har också provat några GG 21 och delar ditt intryck. Första gången Keller von der fels för mig, men 21 var för mig ett syramonster och i dess ungdom odrickbar.De GGs jag provat från 21 har haft en extremt hög syra och väldigt lite annat. Kommer säkert bli bra på en 15-20årshorisont. Vissa bättre Moselproducenter är lite oroliga för hur markanden ska reagera på färska 21or.
De GGs jag provat från 21 har haft en extremt hög syra och väldigt lite annat. Kommer säkert bli bra på en 15-20årshorisont. Vissa bättre Moselproducenter är lite oroliga för hur markanden ska reagera på färska 21or.