Vilken diger, mångårig tråd...
Oj, vad jag har läst, läst, läst och läst.
Flera timmar.
Hela tråden och alla (fortf fungerande) länkar.
Och, näe...
Jag behöver lite tid på mig för att smälta detta och bestämma mig för titeln på min nästa essä. Kanske någonting i följande riktning:
- Marketing Masterclass, undertitel: både Kim Jom Um och SB toppar sina respektive länders topplistor
- Topp 10 anl att jag är glad att ha expatrierat, undertitel: motarbetade entreprenörer, världens sämsta skola/studenter, sämsta vinutbudet i den moderna världen (även om SB säljer fler Morberg-sorter än någon annan kedja på Hela Jorden!), dubbelmoralen är hanterbar i USA, TV-licenskränkningen, snart förbjuds väl också fois gras...
- Mitt vinsamlande ger fler skattekronor till andra länder än Swe, undertitel: IOGT och religion som attraktiva hat-alternativ för lata outsiders.
- Världens monopol, undertitel: jag faller, precis som Burzums kärleksvisa med samma titel (dock nörsk: jeg faller)
...urk.... Känner mig nu verkligen rumphumpad (mot min vilja, för ingen frågade mig om lov) och smutsig.
Som svensk måste jag skämmas ännu en gång.
HUR förklarar jag detta för mina vänner i Japan utan att de ler överseende, bugar försynt och samtidigt frågar varför jag inte bara lägger ned Sverige?
Blir arg och vildsint så ända in i märgen!
Jag är beredd att slåss för DIN rätt att både köpa och dricka överprissatta Burgunder i landet lagom och DIN frihet att själv bestämma över din kropp (nej, jag vill inte ha sex, jo jag vill ha alkoläsk, nej jag vill inte ha TV, jo jag vill ha tre lådor blandade amerikanska syrah-viner med iaf 10 år på nacken, nej jag vill inte ha socker, jo jag vill gärna äta proteinbaserad kost, nej jag vill inte gå i kyrkan, jo jag vill gärna gå på vinmässa, nej inga knäck till årets jul tack, jo jag vill ha sex med DIG inte med hennom där, nej jag vägrar blodpudding osv).
Jag är helt enkelt beredd att slåss!
Förvisso nyopererad, men fan så upprörd.
Ge mig en barrikad så klättrar jag upp och swingar swärdet!
Får man säga hur dumma saker som helst
OCH någon är beredd att lyssna på dig då du återigen fyllt dina lungor med luft?
Sign:
Indignerad