This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
SUPRA skrev:Är det någon som vet vad kännarna, och speciellt RJ, skriver om detta vin?
99698 * Krug*Clos d'Ambonnay 1996 Frankrike Flaska 750 ml (29466.66) 22100.00
Någon som vet hur många flaskor det kommer in? CdA -95 kom det in 6 st. har jag för mig, alla till Stockholm. (?)
Arvid skrev:Kom och drick 95an hos mig istället för 15000 DKK ~= 18500 SEK. På krogen!
22k är ju löjligt.
Arvid skrev:Kom och drick 95an hos mig istället för 15000 DKK ~= 18500 SEK. På krogen!
Det är ju billigt, ingen skulle tveka att lägga dessa pengar på en DRC eller liknande. Champagne är det nya lågprisvinet :CH skrev:Hade jag haft de pengarna så hade jag definitivt övervägt det men det börjar bli sjukt när man tycker att 18500 sek på krogen är billigt.
Håller helt med, därav min : ironi-smiley. Dock verkar ju inte champagne rusa i pris som andra områden i Frankrike, ska bli intressant att se vad som händer på sikt.Andreas L skrev:Det är ju trots allt mycket pengar. Jag har provat 95:an 2 gånger utan att ramla av stolen, jag tycker i ärlighetens namn att "vanlig" vintage är på samma nivå, likaså min favorit Grande Cuvée efter 10 år i källaren.
Fast det är ju min smak....
Andreas L skrev:.........likaså min favorit Grande Cuvée efter 10 år i källaren.
Fast det är ju min smak....
shorepower skrev:Snyggt inlägg 2000 förresten, du börjar ifrågasätta din egen sjukdomsbild ;D
CH skrev:Har visserligen varit registrerad strax över 2,5 år men tror inte min arbetsgivare skulle vara alltför imponerad över de siffrorna med tanke på vilka tider jag brukar göra mina inlägg.
Andreas L skrev:Vi får ju inte underskatta en fet marketing och en begränsad produktion :
Tror Andreas menade vinet, inte CH som person ;D, men förstår att du kände dig träffad ;DCH skrev:Tror den största orsaken är att jag jobbat i projekt som alltid blir nedlagda. Vi får betalt men ingen ser någonsin en slutprodukt.
shorepower skrev:Tror Andreas menade vinet, inte CH som person ;D, men förstår att du kände dig träffad ;D
CH skrev:Så fel det blev. Naturligtvis menar Andreas vinet och inte mig men den koppling gjorde inte jag när jag läste det första gången. Kanske dags att flytta upp nu när jag har så höga tankar om mig själv.