This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
R.P skrev:Jag gjorde ett tappert försök iaf, får nog inse att jag inte har gröna fingrar...dillen överlever knappt, resten är brunt.
Bubblaren skrev:Dillen var svår för mig - antingen kom den aldrig upp eller så dog den uttorkningsdöden i fuktig kruka :
Persiljan är det stor skillnad på beroenden om den står här i stan och på den jag sådde ute i kruka vid stugan. Även purjon mkt frodigare vid stugan...
Pomerol skrev:Nu vill jag inte vara den som är den men jag visste inte att det gick att misslyckas med dill.
Bubblaren skrev:Meehhh, hur vore det med lite stöttning - hjälp mig vetja!!!
Hur går det med dina pelargonier? ;D
Pomerol skrev:Lagt ner det. Kör enbart med dill. Säkert kort. Går inte att misslyckas.
Arvid skrev:Min dill är också bråkig. Den torkar och vissnar. Jag gallrar och knoppar av blommor varje dag i stort sett.
Humlen lider kraftigt av mjöldagg på de ställen dit solen inte når. Jag sprejar med bakpulver i vatten, men snart går jag fan över till mer hardcore grejer.
Bladlöss har tagit över persiljan.
Timjanen blev hem åt en blomflugekoloni. Jag klippte ner skiten till grunden.
FML?
Arvid skrev:Min dill är också bråkig. Den torkar och vissnar. Jag gallrar och knoppar av blommor varje dag i stort sett.
Humlen lider kraftigt av mjöldagg på de ställen dit solen inte når. Jag sprejar med bakpulver i vatten, men snart går jag fan över till mer hardcore grejer.
Bladlöss har tagit över persiljan.
Timjanen blev hem åt en blomflugekoloni. Jag klippte ner skiten till grunden.
FML?
vintjej skrev:Jag tror att någon har odlat cannabis sativa på ungarnas lekplats.
Keen skrev:Det var jag :-[
Ska vi hjälpa dig att skörda?vintjej skrev:Aha, case closed.
Jag har kommit fram till att det förmodligen är sorten indica.
Bubblaren skrev:Ska vi hjälpa dig att skörda?
vintjej skrev:Ja, det är dags att lägga vinfernoepoken bakom oss.
Bubblaren skrev:Jag ser det mer som en utveckling av kryddväxtskördandet
du bor inte granne med Zlatan då eller ?R.P skrev:kanske ska göra som grannarna och ge mig på hampa istället...
chambertin skrev:du bor inte granne med Zlatan då eller ?