Puffar på denna tråden efter det senaste "bonusbesöket" hos dem. Ingen som är leds på svensk medium food som varit förbi? Michelinfolket har fortfarande inte heller behagat sig dit...
Skämmes tammejfaaaan!
Såsom varandes flitiga besökare hade vi tydligen förtjänat en gratisafton. Trots sommelierens protester, så tog jag INTE med en flaska vin. (Som jag fö brukar ta med i en tüsk skruvkapsylsflaska, så det verkligen skall vara turboblint för honom.) Vi köpte istället en spansk flaska på hans inrådan. Sträw som Zatan och riktigt underbart mjummig, ändå bättre om 5-10 år. En 2007:a som inte har något minsta gemensamt med de förhatiskt urvattnade (eller uppvattnade?) 2007
rna från Bdx.
Han hade dock bullat upp med en blind KOSHU från just utanför Sapporo. Jag var och famlade först i Oz för dess kartiga syror, sen i Spanien (det kan jag inte förklara) och så slutligen i nordligare delar av USA innan jag gav upp. Jag måste tillägga att jag gav upp till de väldigt tydliga tonerna av Inokawa-san:s breda leende. Vissa känslor kan man bara inte dölja
Å andra sidan har han hitintills haft enbart VÄLDIGT svårt med alla icke-Bgn som jag (och bla
@Mattias S ) burit dit. Man kan nog med fog säga att vi har utverkat ett slags terrorbalans. Jag tar inte längre med något som han "enkelt" skulle kunna sätta. Han blindtestsr mig aldrig på något som jag skulle kunna ha en rimlig chans att sätta... Ur hans repertoir från efter sommaren så syns bla följande av mina "inte-en-siffra-rätt":
- Vin Gris från Washington State
- Fransk Trebbiano
- Spansk Grenache Blanc
- Semillion från Oregon
- Pinot gris från Barossa Valley
- Riesling från Ungern
Vad kan jag göra, utom att gissa fel?
För min kompetens är så bristfällig att jag inte ens är nära. Varken i resonemang eller erfarenhet. Vin är en STOR värld! Me like
Ingen Mediumfood denna afton heller, bara hard core hantverksskicklighet blandat med sensitivitet, kontrapunkt av rang och överraskningar... Några väl utvalda plattor från kvällens sublima nöjen (starter, ostbricka, dessert 1 och dessert 2 är utelämnade för att bevara Internet från att slösa på onödig bandbredd, och för att jag så girigt förtärde rätterna utan att fota dem först...):