This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
perpro skrev:Äh, det är ju bara att logga på systembolaget (om man har tur kommer man ju faktiskt in på den) veckan innan och kolla om det finns något mer. Jag uppskattar att få informationen lite tidigare även om den är preliminär.
Tack för ditt mejl.
Vid nyhetslanseringen den 1 februari hade vi problem med saldoöverföringen mellan vårt affärssystem och vår webb. Detta ledde till att ett antal beställningar lagda på systembolaget.se, däribland din, godkändes trots att vinet var slut i lager. Vi beklagar och ber om ursäkt för det inträffade. I den mån vinet forfarande finns kvar i lager hos våra butiker kommer nya beställningar att läggas upp, mer detaljerad information än så har jag tyvärr inte i nuläget.
Vi ser för närvarande över hur e-beställningslösningen ser ut och hoppas kunna introducera ett nytt system Inför nästa nyhetslansering.
Allaboda skrev:Min beställning som var bekräftad blev också makulerad. Fick väljande svar från den när jag mailade:
Henrik J skrev:Relentless tog slut på nån timme på webben. Mitt på dan var den slut på Regeringsgatan och de sa då att det fanns typ 4 flaskor kvar i gbg. Dessa var borta nån timme senare. In alles var alla åtminstone borta under tidiga eftermiddagen 1/2. När det släpps ett antal på webben och ett antal i vinkällarbutikerna (som med Relentless) så ska man tydligen inte kunna beställa vinerna som ligger på en butik till någon annan butik förrens en vecka senare enligt SB-personalen.
Kostjan skrev:Verkar ju helt sjukt!!!
Kan ju inte stämma, va fan har utlämningstället med bokningen att göra
Måste va svammel från kundtjänst för att inte slå ner på sin egen förträfflighet
KimHartman skrev:Kundtjänst var noga med att berätta att trots att det blivit fel med saldot så gick tilldelningen av flaskorna verkligen i den ordning som beställningarna kom in.
vintomas skrev:Och du trodde dem?
Tycker du skall driva på för att få dina flaskor! Låt dem inte komma undan med att skylla på system eller andra avdelningar.Karl skrev:Jag fick både min beställning av Olivet Cuve du Papet och Sammarco bekräftade men inga flaskor kom. Hur svårt ska det vara. Om man har en databas med ett vissta antal flaskor så kan det ju omöjligt vara så svårt att se till att boka upp detta saldo på olika ordrar och därefter, när det är slut, så får man ett avslag på beställningen. Det måste vara så att det finns någon form av manuell hantering däremellan. Inte säker på rutinerna, är det någon som vet?
Magikern skrev:Rätt överaskande att vin i den prisklassen går åt så fort i Sverige ändå. Jag var själv tveksam till om vinet var värt pengarna annars hade jag slagit till direkt. Misstänkte att vinet hade lite fruktdrinksvarning vilket kanske är helt fel.