Robbes
Medlem
Får nog sätta larm på torsdag kl14, känns som de kommer ryka snabbt...Det är det alltid, vi kan hoppas att Caviste också tycker det och levererar ett gäng i år...
Det är ju, som möjligtvis är bekant, inte varje år...
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Får nog sätta larm på torsdag kl14, känns som de kommer ryka snabbt...Det är det alltid, vi kan hoppas att Caviste också tycker det och levererar ett gäng i år...
Det är ju, som möjligtvis är bekant, inte varje år...
Eller så är de en riktig luringPå bilden på ig idag kan man se att de står suenen på en låda. Så är inte Chablis.
På bilden på ig idag kan man se att de står suenen på en låda. Så är inte Chablis.
Ja jag såg de med, pallarna ser inte ut som såna man använder i champagne hellerMenar du på stories? Där tycker jag att det ser ut som att det är vit vax på flaskorna vilket ju är i linje med Piuze.
Tycker mig även skymt "Terroir de Fyé " på ngn avpallarna, vilket signalerar Puize!Ja jag såg de med, pallarna ser inte ut som såna man använder i champagne heller
Får man fråga om innehållet?Det är en intressant låda från Piuze som släpps a 1890.- Det blev en låda fast jag tänkt att låta bli
Får man fråga om innehållet?
Säljs en del som ett extra CAVX släpp eller hur fick ni köpa i förväg?Det är en intressant låda från Piuze som släpps a 1890.- Det blev en låda fast jag tänkt att låta bli
Säljs tidigare via Grappe.Säljs en del som ett extra CAVX släpp eller hur fick ni köpa i förväg?
Oops, här kan det bli att häva köpstoppet jag satte igår…2 flaskor 2020 Chablis Terroir de la Chapelle (235 kr/st) - Klassisk Chabliskaraktär med distinkt mineralitet. Drick nästa år och fyra år framåt. (2022-2026)
2 flaskor 2020 Chablis La Butte ”O" (275 kr/st) - Mineralpräglad Chablis från sällsynt toppläge i AOC Chablis, ett stenkast från Premier Cru Butteaux. Utmärkt att lagra några år. (2022-2028)
1 flaska 2020 Chablis Premier Cru Les Forêts (395 kr) - Citruspackad och krämig Premier Cru från 75-åriga stockar i Forêts. Lagras med fördel 5 år. (2022-2029)
1 flaska 2020 Chablis Grand Cru Bougros (475 kr) - Mäktig Grand Cru med både kraft och intensiv mineralitet. Ett måste för lagringskällaren. (2023-2030)
Här gäller det verkligen att hänga på låset imorgon!Oops, här kan det bli att häva köpstoppet jag satte igår…
Scrolla upp lite.Hm, jag gissar på Suenen. Hittade en bild på Insta som tyder på Suenen, inte heller så dumt