Mattias Schyberg
Administratör
Dags för bikt. Hade turen att lyckas få hem en flaska. Imponerande vinval!
Balanserat och strukturerat med bra intensitet, längd och utmärkt syra. Livligt och fokuserat med härligt småkärv eftersmak. Generöst med finess. Närmare Bordeaux än en typisk cabernet sauvignon från ”nya världen” (om nu en vinnation som gjort vin sedan 1600-talet kan räknas som det).
Jag gillar verkligen Reyneke, nästan oavsett vin. Hög QPR genomgående med få om några undantag. Är nästan partisk på så vis.
Tillbaka till vinet: Ceder, trycksvärta och röd paprika i stora lass. Jordiga svarta vinbär, myntablad, rött te, högoktanig kakao och fermenterad tobak. Lysande aromatik!
I min bok en mycket bra cabernet som slår en bra bit över sitt blygsamma pris. (91p)
Jag gillar verkligen Reyneke, nästan oavsett vin. Hög QPR genomgående med få om några undantag. Är nästan partisk på så vis.
Tillbaka till vinet: Ceder, trycksvärta och röd paprika i stora lass. Jordiga svarta vinbär, myntablad, rött te, högoktanig kakao och fermenterad tobak. Lysande aromatik!
I min bok en mycket bra cabernet som slår en bra bit över sitt blygsamma pris. (91p)