Finns för 159 kr på tillfälliga sortimentet 3/3 i stor allokering.

Family Becker Pinot Noir, 2019
Kryddig, nyanserad, något utvecklad smak med inslag av fat, mogna jordgubbar, sandelträ, nougat, skogshallon och lagerblad.
Låt noterna hagla
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tror något är fel med den siffran… Här i Stockholm finns väldigt många ute i butikerna, 100+ i vissa fall. Vet ej hur många flaskor det var totalt.102 kvar, hur många var det?
OK. Var siffran jag fick upp när jag beställde. Här på landet fanns inga i butik.Tror något är fel med den siffran… Här i Stockholm finns väldigt många ute i butikerna, 100+ i vissa fall. Vet ej hur många flaskor det var totalt.
37...102 kvar
Poäng?Eftersom jag startade tråden får jag väl även lämna första recensionen.
Inledningsvis lite spretig men lugnar ner sig något efter 1-2 timmars luft. Doft och smak av hallon, lakrits, rök och varsamma fat. Något kryddig också, kanske från viss användning av stjälkar och klasar? Inte den mest koncentrerade pinot noir, men mycket trevlig smakprofil
Kan säkert växa något med 1-2 år på rygg. Helt klart prisvärd i mitt tycke.
Sorry missade det, har bristande forumskunskaper tydligen… Om någon moderator kan klistra in en omröstning vore det toppenFinns det ingen omröstning i den här tråden?
Starta en ny tråd, börja med att lägga till omröstning, sedan kommer @Crist(al)ian 77 eller någon annan moderator att flytta innehållet i den här tråden dit. Det var så jag fick göra när jag gjorde samma misstagSorry missade det, har bristande forumskunskaper tydligen… Om någon moderator kan klistra in en omröstning vore det toppen![]()
Starta en ny tråd, börja med att lägga till omröstning, sedan kommer @Crist(al)ian 77 eller någon annan moderator att flytta innehållet i den här tråden dit. Det var så jag fick göra när jag gjorde samma misstag![]()
Jag använder själv WSET-skalan och där skulle jag sätta betyget Good men ganska stark sådant, dvs med dragning upp mot Very Good. Har inte kalibrerat in vad det innebär för poäng för den skala som används här.Poäng?
Jag översätter WSET ungefär så här:Jag använder själv WSET-skalan och där skulle jag sätta betyget Good men ganska stark sådant, dvs med dragning upp mot Very Good. Har inte kalibrerat in vad det innebär för poäng för den skala som används här.
Starta en ny tråd, börja med att lägga till omröstning, sedan kommer @Crist(al)ian 77 eller någon annan moderator att flytta innehållet i den här tråden dit. Det var så jag fick göra när jag gjorde samma misstag![]()
Ordnat och den här tråden är nu låst.Tack för vägledning, fixat nu!