This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Beklagar sorgen att du måste lämna LA men då får du byta The Wine House mot Vila Viniteca. Inte samma utbud men i mitt tycke den klart bästa vinaffären i Barcelona. Har kanske inte Grekiska viner men mycket annat.Eftersom ni bara väljer en massa viner som inte går att hitta i USA så har jag bestämt mig för att flytta till Europa. Barcelona närmare bestämt. Flyttlasset går i maj.
Grattis, härlig stad!Eftersom ni bara väljer en massa viner som inte går att hitta i USA så har jag bestämt mig för att flytta till Europa. Barcelona närmare bestämt. Flyttlasset går i maj.
Eftersom ni bara väljer en massa viner som inte går att hitta i USA så har jag bestämt mig för att flytta till Europa. Barcelona närmare bestämt. Flyttlasset går i maj.
Gillar verkligen att se din PET-flaska Nikka Whiskey. Min spontana tanke är att den ger mer än vinerna, iaf i detta heat.Testade månadens vin med Mas Janeil 2013 från Lurton som referens. Detta visade sig vara en dålig idé eftersom vinerna var alltför olika för att överhuvudtaget kunna jämföras.
2009 Biblia Chora Areti: Dekanterade, men hällde seddan upp på glas direkt. Mörk rött och till att börja med så är det rätt slutet.
Doft: Spännande, fyllig, drag av solig tallskog, mer örter än kryddor.
Smak: Till att börja med en stor besvikelse, särskilt med tanke på doften: mest tanniner och varken frukt eller syra. Efter ett tag i glaset så börjar dock smaken vakna: cederträ och plommon, choklad, syran börjar också att växa. Har en del drag av Merlot.
Sammanfattningsvis är det ett rätt gott vin, smakade inte alls som vi hade förväntat oss, slankt och elegant för att vara en grek - 85p
Visa bifogad bild 3735
Ser ut som "köttspaghetti" på bilden?
...och Parkerpoängen då?Visa bifogad bild 3757
Förbereder söndagslunch. Grillad lammrygg (marineras just nu) färskpotatis, sparris och en sås på ramslök. Å så vinet
2009 Biblia Chora Areti (82194)Doft av körsbär - Smak medelfyllig bär - Mjuka tanniner och halvlång slut.
Gott och kommer säkert att passa till lammet.