Emanuel
Instagram; Swedish Champagne Dude
Ja, fast nu är det ju faktiskt teoretiskt omöjligt att genomföra.Absolut. MEN. Hade SB haft olika artikelnummer för olika årgångar hade detta inte hänt.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ja, fast nu är det ju faktiskt teoretiskt omöjligt att genomföra.Absolut. MEN. Hade SB haft olika artikelnummer för olika årgångar hade detta inte hänt.
Haha, stor humor!Ja, fast nu är det ju faktiskt teoretiskt omöjligt att genomföra.
Informationen kommer ju rätt från hästens mun, då måste det ju vara så!Haha, stor humor!
Vill bara tillägga att mitt förra inlägg ska tas i andra graden (finns det uttrycket ens på svenska??? "prendre au second degré") dvs. men en stor jävla näve salt (ifrån Aigues-Mortes...).Absolut. MEN. Hade SB haft olika artikelnummer för olika årgångar hade detta inte hänt.
Jag håller fullständigt med, i detta fall kan skulden knappast läggas på SB utan enbart på Arvid.I just det här fallet har ju faktiskt Arvid agerat korrekt (snackar inte rieslingen nu). I sin externa kommunikation (som SBs hemsida ändå få anses vara) säger de 2008 och de levererar 2008. De flesta leverantörer skulle ha angett 2009 (nya årgången som har kommit in) men leverera 2008 (vi måste ändå bli kvitt vårt lager). Sen var det väl klantigt att speca 2009 på interna hemsidan...
I det rådande läget så kan jag hålla med dig. Dock är det upp till SB och ingen annan att MOT KUND se till att sånt här inte händer. Jag SOM KUND struntar fullständigt i vad leverantören gör eller inte gör. Jag köper av SB, och jag vill ha en specifik årgång. Lös problemet!Jag håller fullständigt med, i detta fall kan skulden knappast läggas på SB utan enbart på Arvid.
En fråga utanför själva problemet med årgångsproblem, vore det inte bra att få möjlighet att skriva en kommentar vid beställning så att man kan ange att man bara vill ha en specifik årgång? Om den informationen sedan slussas vidare till leverantören/importören så borde vi drastiskt minska antalet felleveranser.
Var det inte en flaska till?Vet inte om det är jag som har förståelseproblem, är berusad, är trött eller om vi bara pratar om varandra men jag hänger inte helt med... Det finns ju ingen att skylla på...
Vi har ju här ett helt unikt fall där ingen har begått något misstag.
Arvid Nordqvist har matat in i leverantörsportalen att de har Mas d'en Gil Como Vella 2008 (artnr. 70641) för beställning. Ni beställer Mas d'en Gil Como Vella 2008 (70641). Ni får levererat Mas d'en Gil Como Vella 2008 (70641).
Det roliga är att för en gångs skull så är allting perfekt skött och då blir ni upprörda. Det är det riktigt komiska i det hela. Det hade ju varit värre om ni hade fått 2009an levererat, då hade det ju brustit (i vanlig ordning). Det går ju knappast att klandra de inblandade aktörerna för att vinforumet finewines.se hade valt ut 2009an av ovannämnda vin till månadens vin.
NB. jag pratar enbart om det här specifika fallet, för övrigt gäller remixen "avgå alla/hata alla/död åt alla" på högsta volym...
Nu ska jag sova ruset av mig så kanske den här känslan av att vara Meursault i sin egen rättegång försvinner...
Sov sött!
Love United - Viva Hate
Jag har inte gnällt över att det blev 2008 istället för 2009, jag gnällde på den andra flaskan, dock framgick det inte fullt ut. Men eftersom vi ska prova 2009 så har jag ingen nytta av den flaska jag fick levererad.Det roliga är att för en gångs skull så är allting perfekt skött och då blir ni upprörda.
Blir retur på denna + den andra rieslingen jag beställde samtidigt från samma leverantör. Står 2015, kom 2016, mycket irriterande.
Var det inte en flaska till?
Med samma logik är det alltså SBs fel att jag inte fick en magnum champagne från Beställningssortimentet efter tre beställningar som inte listats som slut hos SB, varken på hemsida eller deras interna sök? Efter ett mail till importören fick jag höra att det var slut, men då är det alltså inte deras fel att de inte slutanmält det? ("vad leverantören gör eller inte gör.")I det rådande läget så kan jag hålla med dig. Dock är det upp till SB och ingen annan att MOT KUND se till att sånt här inte händer. Jag SOM KUND struntar fullständigt i vad leverantören gör eller inte gör. Jag köper av SB, och jag vill ha en specifik årgång. Lös problemet!
-Inser för övrig att jag kanske borde drapperat inlägget med smajlisar och en ironiflagga ifall det inte framgick tydligt för alla.Avgå alla!
-Det är inte för sent än!(Jag som gladde mig så att vara först med omdöme.)
Ja så måste det väl bli. Men @Sörplarn kanske kan kolla att de inte är mitt i ett årgångsbyte (vilket den motstridiga informationen kanske tyder på) och plötsligt börjar skicka ut -09?Nu är ju vinet beställt för min del så kan vi inte prova 2008an istället och vara nöjda med det?
Me three! När man faktiskt får det man beställer från BS är det ju värt att fira?Jag beställde just en flaska så jag röstar för @Emanuels förslag!
Ja, det är SBs fel. Hela systemet fungerar ju bevisligen urdåligt. Leverantörerna är UNDERLEVERANTÖRER. Om SB hade velat styra upp all hantering av drycker för att göra det mer eller mindre idiotsäkert hade man kunnat göra det. Dvs om man hade satt kunden i centrum. Tror du på fullt allvar att en seriös privat aktör hade hanterat detta så illa?Med samma logik är det alltså SBs fel att jag inte fick en magnum champagne från Beställningssortimentet efter tre beställningar som inte listats som slut hos SB, varken på hemsida eller deras interna sök? Efter ett mail till importören fick jag höra att det var slut, men då är det alltså inte deras fel att de inte slutanmält det? ("vad leverantören gör eller inte gör.")
Vi kanske skulle nyansera hatet lite... ^^
Jag beställde just en flaska så jag röstar för @Emanuels förslag!