Först: Kul val av vin!!!
Sen: Lika bra att säga på en gång! Detta var ett av de mest förvirrande vin jag druckit, väl i paritet med de mer skumma naturviner jag prövat.
Inte direkt uttalat dåligt... men... wierd!
Dag ett möttes jag av en doft av bruna äpplen och tutti-frutti! Olikt alla viner jag smakat tidigare. Smaken var mjuk och nästan lite sötlig, inte en tillstymmelse till den syra jag väntat mig. De bruna äpplena är kvar och det är en smak jag känner igen så väl men inte kan placera... frustrerande!
Dag två hade doften ändrat sig och var mer murket trä med myrsyra som dock helt försvann i smaken... tills jag tog fram lite rå blodpudding och fänkålssalami. Nu jävlar blev det ett helt annat vin med något som jag uppfattade som en markant syra... WTF?
Fortfarande mycket äpplen i smaken och med en lite besvärande sötma.
Dag tre hade doften och smaken funnit vägen tillbaka till dag 1... fattar nada! Sen kom jag på vad det var jag smakade. Brittisk halvtorr cider utan kolsyra!
...återigen funkade sån hyfsat till fänkålssalami.
Detta var inte alls vad jag väntat mig av en torr Furmint och lite för konstigt för min smak.... nästan så jag funderar på om jag fått en defekt flaska men ska bli kul och intressant att läsa vad andra skriver. Om jag verkar vara helt ute på villovägar så får jag gå och byta den och pröva igen
Denna flaska får dock ganska låga poäng av mig då även när den var som bäst inte var mer än OK.
78p